|
کدخبر: 192576

طبرسی: تخت بستری نیست/ جلوی سفرها را بگیرید!

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن تشریح شرایط سخت کرونا در کشور، گفت: بازهم تعطیلی برای کنترل شرایط کرونا اتفاق افتاد، تعطیلی که اگر قرار باشد در آن رستوران و پاساژ باز باشد و مردم در این اماکن باشند هیچ اثری بر کاهش بار بیماری نخواهد گذاشت و حتی اگر تعطیل نشود بهتر است.

جامعه طبرسی: تخت بستری نیست/ جلوی سفرها را بگیرید!

پیام طبرسی با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در بدترین وضعیت کرونا از ابتدای شیوع آن در کشور تاکنون قرار گرفته‌ایم و بیمارستان‌ها اشباع هستند.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی بیمارانی بستری می‌شوند که خیلی بدحال هستند و به ICU نیاز دارند و چون ICU جا ندارد و پُر است همان بیماران در بخش‌ها بستری می‌شوند تا تختی در ICU خالی شود و بیمار را در همان بخش بستری کنیم و بر این اساس و به دنبال این اتفاق بیمارانی که در گذشته در بخش بستری می‌شدند، در کلینیک‌های سرپایی، دارو و اکسیژن دریافت می‌کنند و این اتفاق هم به خاطر شرایط موجود است.

طبرسی ادامه داد: با وجود این حجم از بیمار موضوع کمبود دارو هم ممکن است پیش آید.

وی درباره شرایط کرونا در روزهای آتی، تصریح کرد: مجددا چند روز تعطیلی اعلام شد که این موضوع بد نیست اما، به شرط آنکه محدودیت‌ها به درستی اجرا شود. اگر قرار باشد باز هم رستوران و پاساژها باز باشد و مردم در این اماکن باشند هیچ اثری بر کاهش بار بیماری نخواهد داشت و حتی اگر تعطیل نشود، بهتر است. اگر بنا بر تعطیلی است همه جا باید تعطیل باشد و تجمعات برقرار نباشد تا این اقدام عاملی برای کمک به توقف چرخه بیماری باشد تا بیمارستان‌ها و کادر درمان کمی نفس بکشند. 

این متخصص بیماری‌های عفونی، تاکید کرد: باید جلوی سفرها در این مدت تعطیلات گرفته شود و مردم هم این موضوع را رعایت کنند. وقتی میگوییم وضع خراب است و تخت بستری سخت پیدا می‌شود پس لازم است پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم محرم برای همه ایرانیان عزیز است، گفت: باید در نظر بگیریم که اکنون در وضعیت خاصی هستیم و مراجع عظام و مقام معظم رهبری نیز توصیه کردند در این رابطه  کسی خود را به خطر نیندازد و بنابراین باید نکات بهداشتی در عزاداری‌ها رعایت شود. 

طبرسی بیان کرد: ما هنوز به قله پیک پنجم کرونا هم نرسیده‌ایم و با توجه به شدت بیماری زمانی هم برای رسیدن به قله متصور نیستیم. مثل این می‌ماند که جنگلی آتش گرفته باشد، تا شعله‌ها کم نشود نمی‌توان گفت آتش چه زمان خاموش می‌شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر