|
کدخبر: 191584

روشی برای جلوگیری از آسیب قلبی ناشی از کرونا

پژوهشگران آمریکایی راه جدیدی برای کاهش آسیب قلبی در بیمارانی که به تازگی به کرونا مبتلا شده اند، پیدا کردند.

جامعه روشی برای جلوگیری از آسیب قلبی ناشی از کرونا

اگرچه در حال حاضر واکسن‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا موجود است اما دانشمندان به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا راهی دیگر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن پیدا کنند.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز آمریکایی، ویروس کرونا قبل از ورود به سلول‌های قلب به گیرنده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین -۲ (ACE-۲) که در سلول‌های قلب وجود دارد متصل می‌شود و با آسیب به قلب، التهاب زیادی در بدن گسترش می‌یابد.

فرآیند التهابی که در هنگام مبارزه سیستم ایمنی بدن با ویروس رخ می‌دهد، می‌تواند به برخی از بافت‌های سالم از جمله قلب آسیب برساند، زیرا عفونت با ویروس کرونا بر دیواره‌های داخلی رگ‌ها و عروق تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد اسکولیت و آسیب به عروق خونی و لخته شدن خون می‌شود که همه این‌ها می‌توانند مانع جریان خون به قلب و دیگر نواحی بدن شوند.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کمبریج انجام شد، نشان داد داروی جدید می‌تواند از آسیب قلبی ناشی از کرونا جلوگیری کند، آن‌ها از سلول‌های بنیادی جنینی انسان برای رشد سلول‌های قلب در آزمایشگاه به منظور درک بهتر نحوه آلوده شدن ویروس به سلول‌های قلب استفاده کردند. مهمتر از همه، این سلول‌های قلبی نمونه همچنین شامل مواد ضروری مورد نیاز برای عفونت کرونا، از جمله گیرنده ACE ۲ است.

این مطالعه، که در Communications Biology منتشر شده است، یک داروی تجربی پپتیدی به نام DX ۶۰۰ را نشان می‌دهد که می‌تواند با مانع از رسیدن ویروس به سلول‌های قلب شود.

سانجی سین‌ها از موسسه سلول‌های بنیادی Wellcome-MRC کمبریج می‌گوید: با استفاده از سلول‌های بنیادی، ما توانستیم مدلی را ایجاد کنیم که از بسیاری جهات، همانطور که قلب عمل می‌کند، با سرعت عمل کند. 

محققان کشف کرده اند دارو‌هایی که پروتئین‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به ورود ویروس کرونا کمک می‌کنند، سطح عفونت را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و این دارو با مسدود کردن فعالیت پپتید‌هایی که به نفوذ ویروس در سلول کمک می‌کنند، عمل می‌کند و در مقایسه با آنتی بادی‌ها، DX ۶۰۰ حدود ۷ برابر کارآمدتر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها