|
کدخبر: 186663

خبر خوب درباره واکسیناسیون گروه پر خطر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد هشدار داد و در عین حال گفت: ویروس کرونای دلتا تقریباً تمام استان‌های کشور را در نوردیده است.

جامعه خبر خوب درباره واکسیناسیون گروه پر خطر

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز استاده ملی کرونا که با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار شد گفت: بحث‌های مختلفی در جلسه امروز انجام شد گ. در ارتباط با روند بیماری در دنیا به ویژه ویروس دلتا که خیلی از کشورهای دنیا را درگیر کرده و موجب افزایش بیماری در سطح دنیا شده صحبت شد.

چرخش کرونای دلتا در تمام استان ها

وی افزود: در کشور خودمان هم این ویروس در حال چرخش است و می‌شود گفت که تقریباً همه استان ها را درنوردیده و شیوع ویروس و مبتلایانی که الان هستند و نوع ابتلا مشخص است که ویروس غالب دارد دلتا می‌شود و اکثر استانهای کشور را درگیر کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

تنزل سطح رعایت پروتکلهای بهداشتی به ۴۸ درصد

رییسی همچنین گفت: اما نکته ای که جای تامل دارد و البته ناراحت کننده است، این است که میزان رعایت پروتکلها در کشور به زیر ۵۰ درصد رسیده است و به ۴۸ درصد رسیده است. مسلما این میزان از رعایتها کافی نخواهد بود و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود. قطعا همه مردم هم این حس و نگاه را دارند و وقتی در سطح شهر عبور می کنند مشاهده می کنند که میزان رعایت پروتکلها پایین آمده است.

وی در این راستا افزود: میزان پلمب ها در موارد تخلف و همچنین جرایم کم نیست، اما با این موارد نمی شود رعایت پروتکلها را القا کرد. انتظار است مردم عزیز به خاطر حفظ جان خود بیشتر به پروتکلها اهمیت دهند و از سفرهای غیر ضرور و حضور در جمع ها به شدت پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رستورانها، تالارها، مراکز سرپوشیده مثل سالنهای ورزشی و استخرهای سرپوشیده و حتی پاساژهای سرپوشیده می توانند محل انتقال بیماری باشند.

وی مجددا تاکید کرد: قدرت سرایت ویروس جدید بالا است و اگر کوچکترین کوتاهی صورت گیرد میزان ابتلا را بیشتر خواهد کرد.

رییسی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بسیاری از استان‌های کشور  قرمز است یا حداقل یک تا دو شهر قرمز دارند و برخی استان‌ها هم تعداد بسیار زیادی شهر قرمز دارند. همچنان بیماری در جنوب کشور، در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رو به افزایش است. گرچه که این بیماری در سایر نقاط کشور هم رو به گسترش است.

عبور واکسیناسیون روزانه از مرز ۲۵۰هزار تزریق

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور نیز گفت: خوشبختانه وضعیتی که در زمینه واکسیناسیون داریم، میزان واکسیناسیون طی روزهای گذشته روند خوبی گرفته و میزان واکسیناسیون از مرز ۲۵۰ هزار تزریق روزانه هم عبور کرده و امید داریم که همچنان افزایش یابد.

۶ میلیون واکسن دیگر در راه است

رییسی گفت: در زمینه تامین واکسن هم برای سنین ۶۰ سال به بالا هم واکسن دوز اول هم دوز دوم را به اندازه کافی داریم. تاکنون ۱۱.۲ میلیون واکسن بین استان‌ها توزیع شده است. در این هفته هم حدود شش میلیون دوز واکسن جدید به دستمان می‌رسد که این واکسن‌ها هم توزیع خواهد شد و ان‌شاءالله افراد ۶۰ سال به بالا و گروه‌های پرخطر را قطعا واکسینه خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: در برخی استان‌ها هم مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واکسیناسیون را از سنین ۵۰ سال به بالا آغاز کرده‌ایم.

رییسی ادامه داد: جزایر خلیج فارس هم به جز قشم و کیش که بعدا اعلام می شود، واکسیناسیون در سایر جزایر در سنین ۱۸ سال به بالا انجام خواهد شد.

واکسیناسیون عشایر ۱۸ سال به بالا از ماه آتی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون عشایر را هم از ماه آینده در افراد ۱۸ سال به بالا آغاز خواهیم کرد و معلمان و اساتید هم در مرداد ماه واکسیناسیون‌شان آغاز می‌شود تا این افراد هم به جمع واکسن زده‌ها اضافه شوند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر