|
کدخبر: 186568

افراد بالای ۴۵ سال واکسیناسیون می شوند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فراخوان واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۴۵ سال از امروز شنبه در استان صادر شده گفت: همچنین افراد بالای ۴۰ سال در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

جامعه افراد بالای ۴۵ سال واکسیناسیون می شوند

علیرضا شهرکی اظهارداشت: در حوزه کرونا این هفته در شرایط ثابتی از جهت مبتلایان به این ویروس  در سیستان و بلوچستان قرارداریم و نمی توانیم نوید نزولی شدن میزان مبتلایان را بدهیم.

وی افزود:شرایط خدمات به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان با توجه به سفر وزیربهداشت و موافقت ایشان مبنی بر رایگان شدن هزینه‌های درمانی این ویروس  بهبود یافته و از اینرو زمینه‌ساز مراجعه افراد بیشتری به مراکز درمانی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این چند روز اخیر مردم، اصناف و بازاریان همراهی کامل را داشته که با تداوم این همراهی‌ها و رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی حجم بیماران سرپایی و انتشار  ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه بامداد برقرار است تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر  جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام پروتکل‌های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.

شهرکی بیان کرد: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهرها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر