|
کدخبر: 177927

هشدار جدی برای کشور !

مدیرکل امور بین الملل توانیر، نسبت به افزایش دمای هوا و مصرف بی سابقه برق در هفته آینده هشدار داد و خواستار صرفه جویی مشترکان شد.

جامعه هشدار جدی برای کشور !

ابوذر صالحی با اشاره به استقرار هوای گرم طی هفته آینده گفت: سال گذشته در این موقع از سال هوا ۳۶ درجه بود ولی در سال جاری به ۳۹.۵ درجه رسیده است. پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق از مرز هشدار عبور کند و به نقطه بحرانی برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی شهر‌های جنوبی به خصوص در خوزستان دمای هوا به شدت افزایشی خواهد بود، لازم است همه هموطنان دقت کافی برای مصرف بهینه برق خصوصاً در بعد از ظهر‌های گرم از ساعت ۱۲ تا ۶ عصر داشته باشند. با تنطیم دمای آسایش کولر گازی و وسایل سرمایشی بر روی ۲۵ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی، مقدار قابل توجهی صرفه جویی در مصرف برق می‌شود و احتمال محدودیت کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، ایران در صدر جدول گرم‌ترین شهر‌های جهان در ۴۸ ساعت گذشته قرار گرفته است. به طوری که پنج شهر استان خوزستان امروز دمای ۵۰ درجه و بالاتر را تجربه کرده اند.

همچنین طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان، حداکثر دمای ۱۶ خرداد در بندر ماهشهر به ۵۰، آبادان ۵۰.۱، آغاجاری ۵۰.۳، امیدیه ۵۱ ، هندیجان ۵۰.۶ ، رامهرمز ۴۹.۸ و اهواز ۴۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها