|
کدخبر: 112635

رکورد مصرف برق شکسته شد

روند افزایشی دمای هوا در مصرف برق شب و روزگذشته تاثیرگذار شد به گونه‌ای که درساعت ۲۱ و ۴۳ دقیقه میزان مصرف از مرز ۵۸ هزار و یک صد مگاوات عبور کرده و به ۵۸ هزار ۱۸۳ مگاوات رسید.

انرژی رکورد مصرف برق شکسته شد

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز گذشته یکشنبه ۵ مرداد میانگین دمای هوا در کل کشور به ۳۷.۶۸  رسیده بود این هوای گرم که در برخی مناطق بیشتر هم شده بود روند افزایشی مصرف برق را به همراه داشت که درساعت ۲۱ شب گذشته به اوج خود رسید.

مصرف برق شبانه کشور براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ساعت ۲۱ و ۴۳ دقیقه به رقم ۵۸ هزار و ۱۸۳ مگاوات درحالی رسید که پارسال در این روز و ساعت ۵۴ هزار و ۲۷۰ مگاوات برق مصرف شده بود رشد و با توجه به این موضوع، سه هزار و ۹۱۳ مگاواتی افزایش را رقم زد.

روند مصرف در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه روز گذشته نیز با صعود به عدد ۵۸ هزار و ۱۴۰ مگاوات رسید و این درحالی است که پارسال در همین بازه زمانی ۵۵ هزار و ۷۴ مگاوات مصرف شده بود.

میزان مصرف برق در عین حال در بخش صنایع با کاهش روبرو شد و به چهار هزار و ۶۵ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۴۳ دقیقه رسید درحالی که شب پیش مصرف این بخش به بیش از پنج هزار مگاوات رسیده بود.

شب گذشته ذخیره نیروگاه‌ها به ۹۷۸ مگاوات و در روز گذشته به ۵۷۱ مگاوات رسید.در عین حال میزان تولید برق از منابع تجدیدپذیر هم پنج هزار و ۴۹ مگاوات بود.

روند افزایشی مصرف برق درحالی است که سازمان هواشناسی برای امروز دوشنبه نیز دمای ۳۸.۰۳ درجه‌ای پیش‌بینی کرده که حتی برخی مناطق کشور به ویژه مناطق جنوبی، گرمایی تا بیش از ۵۰ درجه را نیز به خود خواهند دید.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز میانگین دمای کشور از ۳۷.۰۹ پایین‌تر نخواهد آمد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر