|
کدخبر: 169658

جزییات داروی ضدکرونای حاوی تریاک

بهفر درباره مسمومیت‌زا بودن شربت آلرگارد به عنوان شربت گیاهی ضد کرونا و وجود تریاک در آن نیز گفت: شربت آلرگارد یکی از فرآورده‌هایی است که تاییدات لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کردند و اجازه تولید به صورت محدود داشتند.

جامعه جزییات داروی ضدکرونای حاوی تریاک

سرپرست اداره‌کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در زمینه داروهای گیاهی ضدکرونا، گفت: طبیعتا عقل و منطق حکم می‌دهد در زمینه فرآورده‌هایی که می‌تواند در این بیماری اثربخشی داشته باشد، تمام فعالیت ها را انجام دهیم.

وی افزود:گاهی برخی عزیزان در زمینه تامین و تولید این داروها زحماتی کشیده‌اند. در زمینه فرآورده‌های طبیعی و مکمل فرآیندها انجام شده است. در زمینه مکمل تعداد فرآورده‌هایی که به نحوی می‌تواند میزان ایمنی بدن را بالا برد، افزایش یافته و توانستیم طی این مدت ۱۵۰ فرآورده را ثبت تولیدی داشته باشیم.

بهفر ادامه داد: در حال حاضر فرآیندی که در زمینه تایید فرآورده‌های طبیعی است به این صورت است که ابتدا باید مستندات اولیه را که تا حدودی اثربخشی را نشان دهد، داشته باشد، در مرحله بعد کد اخلاق دریافت می‌کند و سپس کارآزمایی بالینی را انجام داده و اگر کارآزمایی مورد تایید قرار گیرد به سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود و در اینجا در کمیته‌ای بررسی مجدد شده و نهایتا در کمسیسیون قانونی مورد تایید نهایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ شرکت در تولید این فرآورده‌ها ورود کرده اند تاکید کرد که ادعای این فرآورده‌ها بهبود علائم است که در این زمینه ۱۷ فرآورده تاییدیه کمیسیون قانونی را دریافت کرده است و حدود ۱۲ تا از این فرآورده‌ها مجوز گرفتند که در خط تولید قرار گیرند و از این تعداد سه فرآورده اکنون در بازار وجود دارد و امید داریم که هفته‌های آینده هم سایر فرآورده‌ها وارد بازار شود.

بهفر همچنین درباره مسمومیت‌زا بودن  شربت آلرگارد به عنوان شربت گیاهی ضد کرونا و وجود تریاک در آن نیز گفت: شربت آلرگارد یکی از فرآورده‌هایی است که تاییدات لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کردند و اجازه تولید به صورت محدود داشتند که انجام دادند. دو نکته مطرح است؛ یکی اینکه فرمولاسیون‌هایی که مطرح هستند، یک پَتِنتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه این موضوع مطرح شده که مقداری اپیوم دارد، درست است و مقداری اپیوم دارد. مقدار موجود در آن بسیار پایین‌تر است و حتی از استامینوفن کدئین هم پایین‌تر است. بنابراین ادعایی که مطرح می‌شود که با مصرف آن دچار مسمویت شدند، اشتباه است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها