|
کدخبر: 151784

هشدار ناجا به سربازان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: اما اگر در دوران خدمت خوب رفتار کنند، فرمانده از آنها راضی باشد و مشکل انضباطی نداشته باشند دو سوم و یا همه مدت غیبت بخشیده می‌شود.

وی گفت: طبق مصوباتی که مجلس داشته است، افرادی که غیبت سربازی دارند، محرومیت‌هایی که در تسهیلات بانکی، شرکت در انجمن‌ها و انتخابات برای آنها درنظر گرفته شده است، هنگام خروج از کشور هم محدودیت دارند و استخدام غایبان خدمت در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

سردار مهری بیان کرد: کلیه شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی بنابر ماده ۶۳ قانون، اگر مشمول غایب را به کار گرفتند جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: صاحبان مشاغل در صورت استخدام سرباز غایب باید حدود ۱۶ میلیون تومان جریمه پرداخت کنند که اگر برای بار دوم تکرار شد جریمه آنها دو برابر می‌شود و برای بار سوم مدیر آن کارگاه خصوصی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

سردار مهری گفت: مشمولانی که نمی‌خواهند در سال‌های اول، به خدمت بروند باید دلیل موجه برای خدمت داشته باشند و بهتر است مشمولان وظیفه از همان ابتدا وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: همچنین از اول آذر ماه سال ۹۹ برای سربازان متاهل مساعدت‌هایی از جمله ۲ ماه کسری برای این افراد و به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: به افراد متاهل مانند کادر‌های انتظامی حق کادری تعلق میگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها