|
کدخبر: 111585

واکسن کرونا توسط روس‌ها ساخته شد

معاون وزیر دفاع روسیه از پایان ارزیابی‌های نهایی و آماده بودن واکسن تولیده شده در این کشور علیه ویروس کرونا خبر داد و گفت: تمامی داوطلبان واکسیناسیون، در برابر این عفونت مصونیت پیدا کرده‌اند.

جامعه واکسن کرونا توسط روس‌ها ساخته شد

روسلان تسالیکوف معاون اول وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا که در توسط متخصصین نظامی وزارت دفاع و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی گامالی تولید شده، آماده استفاده است.

این مقام نظامی در مصاحبه‌ای با اعلام این مطلب، ادامه داد: ارزیابی‌های نهایی به روی نتایج آزمایشات بالینی توسط متخصصان و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی انجام شده است. تمامی داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمایش در زمان ترخیص از بیمارستان، بدون استثنا در برابر ویروس کرونا مصونیت پیدا کرده و وضعیت جسمانی همه آنها عادی و خوب است. و اکنون دیگر می‌توان اعلام کرد که نخستین واکسن میهنی علیه عفونت ویروس کرونا جدید آماده شده است.

پیش از این، در اواسط ماه جولای دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه خبر داده بود که اسناد مربوط به ثبت رسمی واکسن کرونا به وزارت بهداشت ارسال شده است.

در خبر دیگری گزارش شده است، "النا اسمالیارچوک" رئیس مرکز مطالعات بالینی به روی داروها در دانشگاه سیچنوفسکی مسکو نیز اعلام کرده است که تمامی شرکت‌کنندگان در آزمایش دریافت واکسن تولید شده در این دانشگاه، در برابر ویروس کرونا مصونیت کامل به‌دست آورده‌اند.

به گفته وی، بر اساس مشاهدات، واکنش سیستم ایمنی بدن طی چند روز خود را نشان می‌دهد و حداکثر محافظت در برابر این عفونت، بعد از سه هفته حاصل می‌شود. مدت زمان حفظ ایمنی بدن در مرحله بعدی آزمایشات بالینی مشخص خواهد شد که در صورت موثر بودن واکسن امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز مطالعات بالینی داروهای دانشگاه سیچنوفسکی، افزود: اگر واکسن اثربخشی خود را اثبات کند، ثبت خواهد شد. سپس مطالعات گسترده در مقیاس بزرگتری آغاز خواهد شد و تعداد زیادی از افراد داوطلب می‌توانند در آن شرکت کنند.

واکسن کرونا هنوز در کرملین مورد استفاده قرار نگرفته است

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاران اعلام کرد که واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا هنوز در بالاترین سطح مورد استفاده قرار نگرفته است.

پسکوف همچنین یادآور شد که قبل از صدور گواهینامه، صحبت کردن درباره واکسیناسیون جمعی مردم روسیه، هنوز بسیار زودهنگام است.

سخنگوی کرملین در عین حال، این اطلاعات را تأیید کرد که "کریل دمیتریف" رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، واکسن جدید کرونا را به روی خودش آزمایش کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر