|
کدخبر: 111021

واکسن روسی کرونا در آستانه ورود به بازار

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می‌شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد.

سلامت واکسن روسی کرونا در آستانه ورود به بازار

میخاییل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا تولید شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد. 

وی اضافه کرد: آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.

گفتنی است روسیه تاکنون چندین واکسن کرونا ساخته و آزمایش بالینی یکی از واکسن ها به پایان رسیده و نخستین گروه از داوطلبان روس شامل ۱۸ نفر که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود روز پنجشنبه از بیمارستان دانشگاه سیچینوای مسکو مرخص شدند.

وزیر بهداشت روسیه تصریح کرد که مرحله سوم تحقیقات درباره واکسن کرونا ممکن است به موازات شروع تولید انبوه آن آغاز شود و در همین حال جمع آوری اطلاعات در مورد تاثیر واکسن ادامه خواهد داشت. 

وی در مورد ساخت واکسن دیگر کرونا در مرکز پژوهشی وکتور در نووسیبیرسک تصریح کرد: کار کارشناسی در این زمینه جریان دارد و ممکن است پس از دو هفته مجوز برای آغاز مراحل آزمایش بالینی این واکسن صادر شود.

در همین حال نخست وزیر قزاقستان ابراز امیدواری کرد که کشورش از نخستین کشورهایی باشد که واکسن کرونا را از روسیه خریداری می کند.

به گزارش تاس، اسکر مامین گفت که قزاقستان آزمایش واکسن های کرونا در روسیه را زیر نظر دارد و در صورت آغاز تولید انبوه امیدوار است که جزو نخستین خریداران این واکسن باشد.

وی از روسیه بخاطر ارسال داروی ضدکرونا و ماسک و وسایل دفاع دربرابر کرونا قدردانی کرد.

روسیه هفته گذشته ۱۰ هزار بسته داروی آویفاویر در قالب محموله ای به قزاقستان ارسال کرد. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها