|
کدخبر: 105076

طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر حذف می‌شوند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از حذف طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر شهر تهران و جلوگیری از فریز شدن ساخت‌وسازها، خبر داد.

جامعه طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر حذف می‌شوند

محمد سالاری در پستی توئیتری، از لغو اجرای طرح تعریض سه خیابان حق پرست، نورانیان و پورمند واقع در منطقه ۷ که سال‌هاست به منظور تعریض تا حد محور ۲۰ متری بلاتکلیف مانده بود، خبر داد.

وی نوشت: با این مصوبه، ۱۹۳ پلاک متعلق به شهروندان از فریز خارج شد‌ه و امکان ساخت‌وساز در آن فراهم خواهد شد.

سالاری نوشته است: این تصمیم در جلسه روز دوشنبه این هفته کمیسیون ماده ۵ و در راستای تحقق رویکرد پیاده محوری و اصلاح استراتژی غلط مدیریت‌های شهری طی سال‌های گذشته و مقابله با نگاهی که تنها راهکار حل مشکل ترافیک را تعریض معابر و فریز کردن املاک مردم می‌داند اتخاذ شده است.

وی در این جلسه از شهردار تهران، رئیس شورای شهر، اعضای کمیسیون ماده پنج و شهرداری منطقه جهت اتخاذ چنین رویکردی تشکر کرد.

این در حالی است که طی سال گذشته، پس از بازدیدها و پیگیری‌های مستمر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و پیگیری شهرداران مناطق و اولویت قرار دادن معاونت شهرسازی و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، طرح تعریض تعداد زیادی از معابر شهر تهران و منطقه ۷، منتفی و پلاک‌ها و پارسل‌های زیادی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند در اواخر سال ۹۸ از فریز خارج شدند.

یکی از بزرگترین طرح‌های تعریف خیابان در تهران مربوط به طرح تعویض خیابان کرمان بوده است که در منطقه ۱۴ واقع شده و برای شهروندان این منطقه مشکلات عمده‌ای ایجاد کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر