|
کدخبر: 294241

معاون وزیر صمت: با کمک صاحبان صنایع، کمبود تولید را جبران خواهیم کرد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی لوازم خانگی و چالش‌های تولید در فروردین‌ماه امسال گفت: اقدامات متعددی از جمله ایجاد گشایش‌های جدید برای تامین فولاد و پتروشیمی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در دستور کار دولت قرار دارد.

تجارت معاون وزیر صمت: با کمک صاحبان صنایع، کمبود تولید را جبران خواهیم کرد

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، محمدمهدی برادران در بازدید از غرفه انتخاب الکترونیک در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارت صمت برای ساماندهی و رفع موانع تولید در حوزه لوازم خانگی، اظهار کرد: در کنار همه اخبار خوبی که در حوزه لوازم خانگی داشته‌ایم، باید صادقانه بپذیریم که با کاهش تولید در فروردین ماه سال‌جاری علی‌رغم اینکه امسال به نام رشد تولید نامگذاری شده بود، مواجه بودیم.

وی افزود: گرچه وزارت صمت تلاش خود را متمرکز کرده تا مواد اولیه تولید لوازم خانگی، برای واحدهای تولیدی به ویژه صنایع پیشتاز تامین شود اما متاسفانه در برخی از حوزه‌ها موفق نبودیم.

برادران۱

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: در کنار تمام اقدامات خوبی که سال گذشته در رشد تولید لوازم خانگی داشتیم و محصولات جدیدی را نیز از سوی صاحبان صنایع لوازم خانگی به بازار عرضه کردیم، در حوزه کمیت و کیفیت نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفت.

وی افزود: البته برای رفع موانع تولید، به تفاهم خوبی با همکاران خود در بانک مرکزی رسیدیم تا بخش‌نامه لزوم سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات بانکی اصلاح و از سوی دیگر سقف واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی حذف شود.

برادران تصریح کرد: الزام رشد تولید در گرو این دو خواسته صریح صاحبان صنایع و وزارت صمت است.

وی ادامه داد: در بخش تامین مواد اولیه داخلی مانند پتروشیمی و ورق فولادی هم گشایش‌های جدیدی برای واحدهای تولید لوازم خانگی ایجاد خواهد شد.

تأثیر رشد مطلوب گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در جبران کمبود لوازم خانگی

وی با تاکید بر رشد مطلوب تولید در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در سال گذشته تصریح کرد: این اطمینان وجود دارد که کمبود تولید لوازم خانگی در کشور طی فروردین ماه امسال، با کمک صنایعی همچون گروه انتخاب و سایر تولیدکنندگان که جبران خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: شرط رشد تولید لوازم خانگی در سال‌جاری، همکاری گمرکات در ترخیص مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی است.

وی تاکید کرد: همچنین باید بخش‌نامه‌های خلق الساعه که برخی اوقات بر خلاف قانون وضع می‌شود، به نفع تولید کاهش پیدا کند‌. البته از معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز درخواست کردیم برخی از این بخش‌نامه‌ها را ابطال کند تا مانعی برای تولید در سال رشد تولید ایجاد نشود.

گفتنی است، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۳) با حضور ۴۰۰ شرکت کننده تا ٢٢ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر