|
کدخبر: 287144

وضعیت جدید اشتغال در شهرک های صنعتی کشور

رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۳ درصد اشتغال صنعتی کشور را صنایع کوچک به خود اختصاص داده‌اند.

اقتصاد وضعیت جدید اشتغال در شهرک های صنعتی کشور

علی رسولیان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ۱۴۰۱ افزود: صنایع کوچک نقش بسیار مهمی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارند و در عین حال می‌توانند به تقویت وتوسعه صنعت و همینطور افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک شایان توجهی کنند.

وی اظهارداشت: اکنون توسعه فناوری و افزایش عمق تولید داخل از اهداف مهم مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با همکاری بخش‌های مختلف به خصوص در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حمایت از صنایع کوچک از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی افزود: خوشبختانه در خصوص کمک به دانش بنیان شدن یا تقویت فناوری بنگاه‌های کوچک گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

رسولیان اظهارداشت: نیازهای فناوری بنگاه‌های بزرگ در کشور باید مورد شناسایی قرار گیرد تا بتوان از طریق بنگاه‌های دانش بنیان کوچک این نیازها را در داخل برآورده کرد.

وی عنوان کرد: برابر آخرین آمارها امسال هم ۳۵ نیاز فناورانه جدید کشور با کمک مشاوران و همکاری بخش‌های مختلف برآورده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این نیازها در گذشته از محل واردات تامین می‌شد چون امکان تولید و تامین نیازهای مزبور در داخل وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: نیازهای فناورانه‌ای که تاکنون در داخل برآورده شده از طریق برگزاری فن بازارها به بیش از ۴۸۱ نیاز رسیده است.

رسولیان ضمن اشاره به موضوع دانش بنیان شدن بنگاه‌های کوچک ومتوسط اظهارداشت: یک هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی – صنعتی در کشور امکان دانش بنیان شدن را دارند.

وی عنوان کرد: تاکنون از این تعداد بیش از ۷۵۲ واحد دانش بنیان شده یعنی به توسعه علمی و فناوری واحدهای مزبور کمک شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآورشد: امسال هم بیش از ۷۵ واحد تولیدی – صنعتی موفق شدند مجوز دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها