|
کدخبر: 214516

محسن امینی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

باید صدای واحدی از تشکل‌های بخش کشاورزی به گوش برسد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران دراولین نشست این کمیسیون اعلام کرد: تشکیل میزهای تخصصی و تبدیل شدن به هاب کشاورزی منطقه از برنامه‌های کمیسیون کشاورزی در دوره جدید است

تجارت باید صدای واحدی از تشکل‌های بخش کشاورزی به گوش برسد

اولین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی ایران به ریاست دکتر محسن امینی و نواب رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست که روسای کمیسیونهای کشاورزی سراسر کشور و مشاوران و کارشناسان هیئت‌رئیسه نیز حضور داشتند مسائل روز کشاورزی ایران و مشکلات فرا روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان مورد‌بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

کمیسیون-کشاورزی

در این جلسه دکتر محسن امینی ضمن خیرمقدم به مدعوین و اعضای کمیسیون و تأکید به گسترش و تعمیق همکاری دوجانبه کمیسیونهای کشاورزی اتاق‌های بازرگانی و تعاون ایران، به تشریح برنامه‌های کمیسیون در قالب برنامه راهبردی کشاورزی اتاق بازرگانی ایران پرداختند.

دکتر امینی در تبیین برنامه‌های راهبردی خود پیشنهاد هاب کشاورزی و غذای جمهوری اسلامی در منطقه به ICC را مطرح کرد که به اذعان دبیر کل محترم نمایندگی ایرانی icc، پیشنهاد اتاق ایران در بین ۱۲ پیشنهاددهنده منطقه‌ای از نظر کارشناسی بهترین پیشنهاد بوده است.در این برنامه برای اولین بار سایت اورژانس کشاورزی ایران با مرکزیت کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با همکاری کمیسیونهای کشاورزی اتاق‌های سراسر کشور رونمایی شد.جناب آقای دکتر کیخا مشاور عالی کمیسیون به ارائه نقطه نظرات کارشناسی پیرامون برنامه جامع راهبردی کشاورزی اتاق ایران پرداختند.

اتاق-بازرگانی

در ادامه در خصوص پیشنهاد استان‌ها مبنی بر تشکیل میزهای تخصصی محصولات کشاورزی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و همچنین کمیته‌های تخصصی نظیر کمیته بانکی، بیمه، صنایع تبدیلی، کشاورزی و دام و طیور و آبزیان تشکیل و پیشنهاد شد که اعضای محترم بنا به گرایش و حوزه کاری در این کمیته‌ها فعالیت نمایند.در مورد نامه سازمان توسعه تجارت در خصوص میز ملی صادرات آبزیان به کشور روسیه، روسای اتاق‌های شهرکرد و خرمشهر به‌عنوان نمایندگان اتاق ایران در این میز انتخاب شدند. 

در خاتمه مقرر گردید استان‌ها پیشنهادهای خود، جهت برگزاری جلسات استانی، میزهای تخصصی محصولات خاص آن استان و برنامه ارائه‌شده توسط کمیسیون را حداکثر ظرف یک هفته به دبیرخانه کمیسیون ارسال نمایند.

ارسال نظر