|
کدخبر: 207339

اختصاصی گسترش نیوز:

چشم انداز درخشان در انتظار مس ایران

صنایع مس بازار رو به توسعه ای دارد و با نگاه بلندمدت، باید اقتصاد استان را به سمت خدمات ارزش افزوده بالاتر حرکت دهیم.

تجارت چشم انداز درخشان در انتظار مس ایران

معاون استانداری کرمان در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته مطرح کرد: نمایشگاه، پل ارتباطی کارگزاران اقتصادی و بازار است و تلاش ما اجرای نمایشگاه ها به بهترین شکل است.

وی ادامه داد:شرایط کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را سخت کرد و بسیاری از آنها کنسل شد. بدنه بنگاههای کوچک و متوسط به شکلی است که می تواند رشد اقتصادی را افزایش دهد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان در ادامه بیان کرد:در استان کرمان سهم منابعی در اقتصاد، بیش از بخش خدماتی است که به واسطه شرکتهای دانش بنیان باید بهره وری را افزایش دهیم و صرفا از منابع فاصله بگیریم. در بحث قطعه سازی بیش از ۵۰ درصد قطعات معدنی از خارج استان تامین می شود البته پتانسیل داخلی استان بالاست که باید به سمت تامین از داخل استان حرکت کنیم.

مهرابی در پایان اظهار کرد؛ باید کمک کنیم شرکتهای دانش بنیان در استان رشد کند تا نیازهای شرکتها با کمک و همکاری آنها تامین شود و‌به سمت تکمیل زنجیره ارزش با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم. صنایع مس بازار رو به توسعه ای دارد و با نگاه بلندمدت، باید اقتصاد استان را به سمت خدمات ارزش افزوده بالاتر حرکت دهیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه معدن،طبیب‌زاده، رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته مطرح کرد:  سرمایه‌گذاری در زیرساختهای تجدیدپذیر استان باید یک اولویت باشد. استان کرمان استانی معدن‌خیز است. واحدهای کوچک در اقتصاد استان تاثیر دارد، به همین خاطر برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هم بازارسازی شود.

وی ادامه داد: آینده کرمان باید دانش محور باشد تا امانت‌دار نسل آینده باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها