|
کدخبر: 201411

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

استقبال بی نظیر دنیا از صنعت ساختمان ایران

دلخوش اباتری گفت: متخصصان و افراد باتجربه حوزه ساختمان در سال های اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیر و با کیفیتی را رقم زده اند که بسیار قابل تحسین است.

راه و مسکن استقبال بی نظیر دنیا از صنعت ساختمان ایران

شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر موجب ایجاد رکود بر اقتصاد ایران و شکست بسیاری از صنایع شد. یکی از صنایعی که در این زمینه با شکست سنگینی روبرو شد صنعت ساختمان سازی است که نفس آن به نفس بازار مسکن گره خورده است . رکود بازار مسکن عاملی شد تا بسیاری از تولید کنندگان صنایع ساختمانی یا ورشکسته شوند و یا در آستانه ورشکستگی قرار گیرند. با آغاز به کار دولت سیزدهم و ورود تیم اقتصادی جدید به عرصه سیاست گذاری کشور و همچنین تسریع در واکسیناسیون عمومی پیامدهای اقتصادی این ویروس رو به کاهش رفته و در همین راستا بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان هفته گذشته آغاز به کار کرد.

خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با کاظم خوشدل سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

پیشرفت چشمگیر صنعت ساختمان کشور

خوشدل در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: اتاق تعاون و بخش خصوصی در زمینه صنعت ساختمان نسبت به سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند. رویدادهای نمایشگاهی که در سال های اخیر در حوزه های مختلف مخصوصا بخش صنعت ساختمان برگزار می شوند نشان دهنده توانمندی های صنعتگران  کشور به شمار می روند.

دلخوش

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشور های دنیا استقبال بی نظیری از صنعت ساختمان کشور ما دارند، خاطر نشان کرد: متخصصان و افراد باتجربه این حوزه در سال های اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیر و با کیفیتی را رقم زده اند که بسیار قابل تحسین است.

تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصاد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: به طور قطع نمایش دستاورد های متخصصان کشور از الزامات است و از همین رو نمایشگاه ها بهترین بستر برای نمایش این دستاوردها است.

دلخوش اباتری همچنین گفت: برخی از تولید کنندگان و صنعتگران کشور از طولانی بودن صدور مجوزها گلایه هایی را مطرح می کنند؛ مجلس قوانین مربوطه در این خصوص را سابق بر این تصویب کرده است. بنابراین از منظر قانون گذاری مشکلی در این خصوص وجود ندارد. امیدواریم دولت جدید نیز با فراهم کردن زمینه های لازم فضا را برای تسهیل فعالیت تولیدکنندگان و فعالان صنعتی کشور فراهم کند.

نویسنده: سهیل مافی

ارسال نظر