|
کدخبر: 198716

آخرین وضعیت ذخیره کالا‌های اساسی در کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالا‌های اساسی خوب است و تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداشته باشیم.

تجارت آخرین وضعیت ذخیره کالا‌های اساسی در کشور

علی نیکزاد درباره جلسه امشب با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس نگرانی در تامین کالا‌های اساسی داشتند و امروز وزیر جهاد کشاورزی به مجلس دعوت شد و در موضوع تامین کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت، مرغ و سایر کالا‌های اساسی که هم باید ذخیره استراتژیک داشته باشیم و هم بتوانیم تمهیداتی را از الان برای شب عید فراهم کنیم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: با همه قوت و قدرت کار‌ها در وزارت جهاد کشاورزی درحال انجام است وآنچه که در گمرکات دپو شده هم در حال ترخیص است و تمهیدات بسیار خوبی هم فراهم کردند تا شب عید به مشکلی در زمینه تامین کالا‌های اساسی برنخوریم.

نیکزاد گفت: واقعیت این است زمانی که دولت تغییر کرد وضع خوبی نداشتیم، ولی در حال حاضر هم وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالا‌های اساسی خوب است و هم اینکه تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداشته باشیم.

وی درباره تعلق گرفتن ارز ترجیحی در نیم سال دوم سال به کالا‌های اساسی هم افزود: در حال حاضر قانون چنین موضوعی را مصوب نکرده است و دولت باید پیشنهاد را به مجلس بیاورد و مجوز برای مازاد برآنچه که قبلاً مصوب شده است بگیرد، چون مبلغ 8 میلیارد دلار برای شش ماهه اول سال هزینه شده است بنابراین امیدواریم دولت سریعاً این پیشنهاد را به مجلس ارائه دهد و همکاران ما در مجلس با درک واقعیت مهم بودن تامین کالا‌های اساسی برای مردم و همچنین قیمت مناسب برای کالا‌های اساسی تصمیم گیری کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر