|
کدخبر: 307077

فوری / احمدی نژاد تحریم شد

همزمان با انجام توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد واشنگتن یک فرد و یک نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بین‌الملل فوری / احمدی نژاد تحریم شد

یک مسئول ارشد در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) خبر داد واشنگتن تحریم‌هایی علیه «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور پیشین ایران و همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.

این در حالی است که طبق توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، پس از تایید واریز ۶ میلیارد دلار منابع مالی بلوکه‌شده تهران در کره جنوبی به حساب‌های متعلق به ایران در قطر، هواپیمای پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و پنج زندانی ایرانی نیز از زندان‌های آمریکا آزاد شدند.

این مسئول آمریکایی همچنین گفت توافق تبادل زندانیان «سیاست‌های ما نسبت به ایران را تغییر نخواهد داد و ایران دشمن ماست و آن را در راس کشورهای حامی تروریسم می‌دانیم».

او همچنین مدعی پاسخ آمریکا به «اقدامات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران علیه نیروها و هم‌پیمانان آمریکا» شد و گفت واشنگتن حضور خود در منطقه را گسترش خواهد داد.

این اظهارات در حالی است که مقامات دولت بایدن پس از موافقت با شروط ایران برای انجام توافق مبادله زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران، تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها