|
کدخبر: 300819

زلنسکی روسیه را تهدید کرد

رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی روسیه را تهدید کرد که اوکراین انتقام حمله موشکی روسیه به بندر اودسا را خواهد گرفت.

بین‌الملل زلنسکی روسیه را تهدید کرد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (یکشنبه) در جریان یک سخنرانی ویدئویی با متهم کردن روسیه به حمله موشکی به بندر تاریخی «اودسا» و کشته شدن یک نفر و تخریب کلیسای جامع ارتدوکس، تهدید کرد که از نیروهای روسیه انتقام می‌گیرد.

بنا بر گزارش شبکه «ان دی تی وی»، زلنسکی در این خصوص گفت: «موشک‌ها علیه شهرهای آرام، علیه ساختمان‌های مسکونی، کلیسای جامع. قطعاً انتقام‌جویی از تروریست‌های روسی برای اودسا انجام خواهد شد. آن‌ها این انتقام را احساس خواهند کرد».

فرماندهی نظامی جنوب اوکراین اعلام کرد که روسیه منطقه اودسا را ​​با حداقل پنج نوع موشک مختلف هدف قرار داده است.

روز جمعه سی تیر ماه، ، همزمان با پایان توافق غلات میان روسیه و اوکراین و هشدار روسیه درباره ورود کشتیهای تجاری به بنادر اوکراین از دریای سیاه، شبکه راشا تودی به نقل از رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در شهر بندری اودسا خبر داد. 

وزارت دفاع روسیه پیش از آن اعلام کرد: «از ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه ۲۹ تیر) همه کشتی‌هایی  که از دریای سیاه  به بنادر اوکراین سفر می‌کنند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.»

وزارت دفاع روسیه برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی دریای سیاه را خطرناک اعلام کرده است.  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داده بود.

زلنسکی در شرایطی روسیه را تهدید کرده است که آمار و ارقام نشان می‌دهد که ضدحملات اخیر کی‌یف علیه مواضع روسیه که مدتهاست برای آن تبلیغ کرده است، دستاورد چشمگیری نداشته است و بسیاری از متحدان غربی این کشور نیز پیش‌بینی کرده‌اند که اوکراین نتواند در مقابل روسیه پیشرفتی حاصل کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها