|
کدخبر: 159912

روایت امریکا از دیپلماسی ارتباطی با ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت دیپلماسی با ایران ادامه دارد، اما به شکل مستقیمی نیست.

بین‌الملل روایت امریکا از دیپلماسی ارتباطی با ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت دیپلماسی با ایران ادامه دارد، اما به شکل مستقیمی نیست. او گفت که امریکا موضع خود را از طریق ارتباط با اروپایی‌ها و دیگران به ایران توضیح می‌دهد، اما در این مرحله منتظر است بیشتر از ایرانی‌ها بشنود که چگونه می‌خواهند ادامه دهند. او تاکید کرد که گفت‌وگو درباره مسئله هسته‌ای ایران پیچده و حساس است.

جیک سالیوان روز جمعه در نشست خبری پس از نشست چهارجانبه جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا با سران کشورهای هند، استرالیا و ژاپن این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره ایران مطرح کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همزمان با تاکید بر اینکه امریکا حق دارد از نیروهای خود محافظت کند، گفت: ایالات متحده در زمان و مکان مورد انتخاب خود به حمله اخیر به پایگاه الاسد، ، محل استقرار نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی ضد ‌داعش، واکنش نشان خواهد داد و برای جلوگیری از حمله‌های بعدی و اعمال هزینه بر عوامل این حمله‌ها گام‌های لازم را درپیش خواهد گرفت.

سالیوان در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق امریکا، در انتقاد از عدم واکنش دولت بایدن به حمله اخیر به محل استقرار نیروهای امریکایی در پایگاه االاسد عراق، گفت: با توجه به تعداد بالای حمله‌ها به مواضع امریکا در عراق در دو سال گذشته، پمپئو در جایگاه اظهارنظر نیست.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر تغییر روابط امریکا با سعودی نسبت به دولت ترامپ تاکید کرد و گفت ما به عربستان بابت رفتار با شهروندانش و کشورهای منطقه، چک سفید نمی‌دهیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر