|
کدخبر: 159709

واکسن کرونا چه کاری با اقتصاد جهان کرد؟

طبق پیش‌بینی این سازمان، اقتصاد جهان امسال به طور متوسط ۵.۶ درصد رشد خواهد کرد که این رشد در سال بعدی به مثبت چهار درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

بین‌الملل واکسن کرونا چه کاری با اقتصاد جهان کرد؟

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی اعلام کرد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی بخش‌های مختلفی به ویژه در بازار کار کاملا غیر قابل کتمان بوده و میلیون‌ها نفر در جهان به طور موقت یا دایم کار خود را از دست داده‌اند. در نتیجه این اتفاق درآمد افراد و در نتیجه قدرت خرید آنها کاهش پیدا کرده است.

در ماه‌های اخیر با توجه به آغاز واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورهای جهان، چشم‌انداز اقتصادی جهان به‌تدریج رو به بهبود رفته است و دولت‌ها و بانک‌های مرکزی با حضور پررنگ خود و اجرایی کردن بسته‌های حمایتی مالی عظیم، جلوی دامنه دار شدن پیامدهای رکود ناشی از کرونا را تا حد زیادی گرفته‌اند.

به گفته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در ماه‌های آینده پیشرفت در واکسیناسیون تعیین خواهد کرد که اقتصاد جهانی به کدام سمت خواهد رفت اما چیزی که اکنون می‌توان گفت این است که آغاز واکسیناسیون نقش کلیدی در احیای رشد اقتصادی جهان و کاهش تمایل خانوارها به پس اندازها و ورود سرمایه آنها به اقتصاد شده است.

طبق پیش‌بینی این سازمان، اقتصاد جهان امسال به طور متوسط ۵.۶ درصد رشد خواهد کرد که این رشد در سال بعدی به مثبت چهار درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، کلمبیا، کاستاریکا، امریکا و انگلیس است. هم چنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و افریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته توسط این سازمان، بیشترین رشد اقتصادی مربوط به هند ۱۲.۳ درصد خواهد بود و پس از این کشور نیز انتظار می‌رود چین با رشد ۷.۸ درصدی و امریکا با رشد ۶.۵ درصدی امسال را به پایان برسانند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر