|
کدخبر: 136088

شروط مذاکره ایران و آمریکا

چند روزی است که نتایج این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شده است و این روزها از تاثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات ۱۴۰۰ سخن به میان می‌آید.

بین‌الملل شروط مذاکره ایران و آمریکا

در رابطه با تاثیرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری سال۱۴۰۰ ایران، باید عنوان کنم که از هر سو که بنگریم، ایران یک کشور مستقل است بنابراین تصمیم‌گیری‌هایش هم باید در داخل کشور باشد و هیچ ارتباطی به کشورهای دیگر ندارد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال۱۴۰۰، مردم ما مطابق قانون و برنامه کشور باید با شور و شوق تمام شرکت کنند و این مهم ربطی به آمریکا ندارد چرا که این آمریکاست که باید خود را با ایران تطبیق دهد نه برعکس.

درباره احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا هم ما حرف‌مان روشن و مبرهن است. همانطور که در مذاکرات ۵+۱، آمریکا با خروج خود از تعهد برجام خود را خوار و خفیف کرد، حال باید تمام تحریمات لغو شود، معاملات بانکی ما مجاز اعلام شود و دنیا با ما از هر جهت در تعامل باشد. اگر رفتار آمریکا تغییر کرد ممکن است رفتار ایران هم با آمریکا متعادل شود.

در این میان از نقش جریانات سیاسی در مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نباید غافل شد. جریانات سیاسی باید خود را با قانون تطبیق دهند و هنگامی که مردم به افراد واجد شرایطی که به صحنه انتخابات آمدند، رای دادند و فردی که بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کرد و برنده شد و همچنین مقام معظم رهبری هم آن فرد منتخب را تنفیذ کرد، همه آحاد جامعه باید مطیع رییس جمهور منتخب و انتخابات شوند.

منبع: شهر خبر

ارسال نظر