|
کدخبر: 135387

انتقال قدرت به بایدن با جنگ همراه می‌شود؟

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری امریکا متعهد شد که در صورت اعلام پیروزی بایدن، انتقال آرام قدرت به دولت جدید صورت بگیرد.

«راببایدنرت اوبراین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری امریکا روز دوشنبه در سخنانی در نشست مجازی «امنیت جهانی» متعهد شد که در صورت پیروزی بایدن، انتقال آرام قدرت به دولت جدید انجام بگیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: من امیدوارم که ترامپ برای ریاست جمهوری دوره بعدی پیروز شود، اما با هر گونه دولت جدید به ریاست بایدن و معاون او همکاری خواهم کرد.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با بیان اینکه انتقال قدرت به تیم نامزد دموکرات‌ها در صورت پیروزی بایدن را تضمین خواهد کرد، افزود: اگر دولت جدیدی وجود داشته باشد، برخی اوقات مستحق است که بر سر کار بیاید و سیاست‌هایش را اعمال کند.

اوبراین تصریح کرد: اگر برنده شدن بایدن-هریس تأیید شود، کما اینکه مشخصا اکنون همه چیز بدین شکل است، پس ما یک انتقال کاملاً حرفه‌ای از شورای امنیت ملی امریکا را خواهیم داشت و در این شکی نیست.

این اظهارات اوبراین در حالی بیان شده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا همچنان بر پیروزی خود در انتخابات تاکید دارد.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب امریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود در ایالت دلاوِر اعلام کرد که باید هر چه زودتر انتقال قدرت به آرامی صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها