|
کدخبر: 132080

حصار امنیتی دور کاخ سفید برای چیست؟

مقامات امنیتی به منظور مقابله با آشوب‌های احتمالی پس از انتخابات، دور تا دور کاخ سفید را حصار دفاعی می‌کشند.

بین‌الملل حصار امنیتی دور کاخ سفید برای چیست؟

قوت گرفتن احتمال وقوع تظاهرات وناآرامی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در امریکا موجب شد تا مقامات امنیتی تدابیری برای کشیدن حصار دفاعی در اطراف کاخ سفید بیندیشند.

مقامات امنیتی امریکا یک روز مانده تا روز انتخابات ریاست جمهوری بر آن شدند تا به منظور مقابله با ناآرامی‌های احتمالی پس از اعلام نتایج آرا، با استفاده از فنس‌های دفاعی و غیر قابل نفوذ دور تا دور کاخ سفید را محصور کنند.

این حصار دفاعی از همانی نوعی است که در اعتراضات ضد نژادپرستی تابستان گذشته در اطراف کاخ سفید نصب شد. نصب چنین لایه امنیتی که در نوع خود بی‌سابقه است حاکی از تقویت سناریوی بروز آشوب داخلی پس از اعلام آرا است.

پلیس واشنگتن نیز پیشتر از بسته شدن خیابان‌های حوالی کاخ سفید در روز‌های سوم و چهارم نوامبر خبر داد. «موریل بوزر» شهردار واشنگتن پنجشنبه در نشستی خبری گفت: ما می‌دانیم که برخی افراد به دنبال ایجاد آشوب و آشفتگی هستند. ما اطلاعات خاصی در این باره نداریم، اما برای تامین امنیت شهر آماده‌ایم.

وزارت امنیت داخلی امریکا روز گذشته برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی در واشنگتن پایتخت این کشور در صورت وقوع ناآرامی و خشونت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، نیرو‌های این وزارتخانه را به حال آماده باش درآورد. وزارت امنیت داخلی امریکا به سازمان‌های وابسته به خود از جمله سازمان‌های نظارت بر مرز‌ها و مهاجرت، دستور داده است تا از ساختمان‌های متعلق به دولت فدرال امریکا در این منطقه نزدیک کاخ سفید و نیز در سراسر واشنگتن حفاظت کنند.

رئیس‌جمهوری امریکا تاکنون چندین بار از پاسخ واضح به اینکه به طور مسالمت آمیز شکست در انتخابات سوم نوامبر را خواهد پذیرفت طفره رفته و به احتمال آشوب و ناآرامی پس از انتخابات دامن زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر