|
کدخبر: 132047

احتمال آشوب‌های خیابانی بعد از انتخابات امریکا

در آستانه پایان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، درگیری‌های خیابانی در این کشور آغاز شده و مردم این کشور خود را برای جنگی داخلی آماده می‌کنند.

هر چه به روزهای پایان رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در ۱۳ آبان نزدیک می‌شویم، ترس مردم این کشور از آشوب‌های احتمالی بعد از انتخابات افزایش می‌یابد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی و اجتماعی امریکا در صورتی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا و نامزد جمهوری‌خواهان نتواند در انتخابات پیروز شود‌، امریکا را به سمت جنگ داخلی خواهد کشاند.

دونالد ترامپ که خود را از هم‌کنون پیروز انتخابات می‌داند بار‌ها اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از فاسد‌ترین انتخابات امریکاست و در صورت شکست او، قطعا در انتخابات تقلب شده است. ترامپ حتی در مناظره اول خود با جو بایدن، نامزد دموکراتها به طور غیر‌مستقیم از هوادارنش خواست تا در صورت شکست او، آماده شورش‌های خیابانی باشند.

تقریبا از هر چهار امریکایی، سه نفر نگران خشونت‌های احتمالی بعد از انتخابات امریکا هستند.

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بار‌ها اعلام کرده است که انتخابات ۲۰۲۰ فاسد‌ترین انتخابات امریکاست و فقط در صورتی شکست می‌خورد که در انتخابات تقلب شده باشد. او تهدید کرده است که اگر پیروز انتخابات نباشد، شهر‌های امریکا را به آشوب خواهد کشید. همچنین ترامپ بارها گفته است که در صورت تقلب در انتخابات، کار را به دیوان عالی می‌کشد. او با نفوذ خود در دادگاه عالی می‌تواند در صورت شکست هم برنده انتخابات باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها