|
کدخبر: 131249

درخواست حقیرانه ولی‌عهد ابوظبی از امارات

ولی‌عهد ابوظبی و نخست وزیر سودان امروز چهارشنبه تلفنی درباره روابط دوجانبه و آنچه تلاش‌ها برای تقویت صلح و ثبات در منطقه خوانده شده است، گفت‌وگو کردند.

بین‌الملل درخواست حقیرانه ولی‌عهد ابوظبی از امارات

ولی‌عهد ابوظبی و نخست وزیر سودان امروز چهارشنبه تلفنی درباره روابط دوجانبه و آنچه تلاش‌ها برای تقویت صلح و ثبات در منطقه خوانده شده است، گفت‌وگو کردند.

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات امروز چهارشنبه یک تماس تلفنی از سوی «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان دریافت کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که بن زاید و حمدوک در این گفت‌‌‌‌وگوی تلفنی، روابط برادرانه میان دو کشور و راه‌های حمایت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات منطقه و شماری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در گفت‌وگوی دو مقام امارات و سودان، تحولات مربوط به همه‌گیری کرونا و راه‌های مقابله با پیامدهای آن و تلاش دو کشور و جامعه بین‌المللی برای مقابله با تاثیر آن بر سطوح انسانی، بهداشتی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

ولی‌عهد ابوظبی همچنین توافق صلحی را که اخیرا دولت سودان در جوبا با گروه‌های شورشی جنوب سودان منعقد کرد تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این امر، گام مهمی به سمت تقویت امنیت، ثبات و صلح در سودان باشد.

محمد بن زاید در ادامه سخنانش گفته است: «ما اطمینان داریم که ملت برادر سودان قادر به حرکت رو به جلو به سوی صلح و ایجاد آینده‌ای روشن برای فرزندانشان بر اساس همزیستی، مدارا و همکاری مشترک است».

بن زاید همچنین مدعی شد که موضع دولت امارات عربی متحده در حمایت از سودان به منظور حفظ  سلامت، امنیت و ثبات  آن و تحقق آرمان‌های ملت سودان در دستیابی به توسعه، صلح و شکوفایی ثابت است.

نخست وزیر سودان هم  ضمن قدردانی از آنچه حمایت مستمر دولت امارات از سودان نامید، بر عمق روابط برادرانه امارات و سودان و استحکام این روابط که دو ملت را به هم پیوند می‌دهد، تاکید کرد.

حمدوک همچنین آنچه مواضع ولی‌عهد امارات در ایجاد بنیان‌های صلح و ثبات در منطقه و تقویت امنیت، توسعه و رفاه  ملت‌های آن خواند، ارج نهاد.

 آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان جمعه گذشته، در بیانیه‌ای مشترک دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که این توافق بر برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو و تمرکز بر بخش کشاورزی تأکید دارد.

این توافق پس از آن صورت گرفت که ترامپ چند روز پیش خبر داده بود که  از این کشور بحران زده آفریقایی ۳۳۵ میلیون دلار بابت غرامت ادعایی به قربانیان و خانواده‌های تروریسم دریافت کرده است.

در واقع پرداخت این غرامت یکی از پیش شرط‌های آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر