|
کدخبر: 280210

پیش‌بینی جذاب از بورس امروز ( ۸ آذر )

بورس تهران دیروز رشدی کوچک داشت اما افزایش ارزش معاملات خرد تا سطح ۳۳۰۰ میلیارد تومان نکته ای امیدوارکننده بود.

بورس پیش‌بینی جذاب از بورس امروز ( ۸ آذر )

بالاخره پس از گذشت چند روز، ارزش معاملات خرد بازار سهام به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید. دیروز ارزش معاملات خرد حدودا ۳۳۰۰ میلیارد تومان بود که این مثبت ترین اتفاق در جریان معاملات دیروز محسوب می شود.

ارزش معاملات خرد بورس از ابتدای آذرماه به زیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسیده بود که این موضوع باعث ایجاد نگرانی فعالان بازار شده بود. اما سرانجام دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد که این می تواند نوید روزهای بهتر برای بازار سهام را بدهد.

البته رشد ارزش معاملات خرد باید ادامه دار باشد و رقم آن باید به بیش از ۴-۵ هزار میلیارد تومان برسد. در این صورت است که می توان دوباره به ادامه روند صعودی بازار امیدوار شد.

شدت خروج پول حقیقی ها کم شد

اتفاق مثبت دیگری که روز گذشته رخ داد، کم شدن شدت خروج پول حقیقی ها از بازار بود. روز گذشته تنها ۱۰ میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد. در حالی که یکشنبه حدودا ۱۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شده بود.

این موضوع نشان می دهد حقیقی ها فعلا فروش های خود را به طور متعادل انجام می دهند و عجله ای برای خارج کردن پول خود از بازار سهام ندارند. البته در این مورد هم لازم است که جریان برعکس شود و حقیقی ها پول به بازار تزریق کنند.

اما با توجه به طولانی شدن دوره سقوط بورس، فعلا هر تحرک منفی در بازار می تواند با واکنش سریع حقیقی ها مواجه شود و آن ها پول خود را از بازار خارج کنند. به عبارتی می توان گفت حقیقی ها هنوز به این بازار اعتماد نکرده اند.

بهبود معاملات در یک ساعت پایانی و اثرگذاری آن در معاملات امروز

دیروز اما درمورد شاخص قدرت خریداران حقیقی شاهد بهبود وضعیت نبودیم. این شاخص که در روز یکشنبه عدد ۰.۹۳ را ثبت کرده بود، دیروز به سطح ۰.۹۱ کاهش یافت. با این حال به دلیل جزئی بودن این افت، فعلا جای نگرانی بابت آن وجود ندارد.

درمورد بازار امروز می توان فعلا به بهبود شرایط و مثبت شدن شاخص ها امیدوار بود. با توجه به اینکه در یک ساعت پایانی معاملات روز گذشته شیب رشد شاخص کل افزایش یافت، می توان انتظار داشت ادامه روند رو به رشد ساعت پایانی معاملات دیروز، به ابتدای معاملات امروز سرایت کند و شاهد بازگشایی مثبت شاخص ها باشیم.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر