|
کدخبر: 242708

میلیاردرهای بورس امروز چه سهام هایی خریدند؟

شاخص کل بورس در روز پایانی هفته جاری همانطور که انتظار می رفت، تغییر خاصی نکرد و درجا زد.

معاملات بازار سهام در روز پایانی کاری هفته جاری با افت ۸۴۶ واحدی (معادل ۰.۰۷ درصد) در نقطه ۱.۲۸۲ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۱۸ واحدی (۰.۰۷ درصدی) در نقطه ۳۲۵.۲ هزار واحد ایستاد.

معاملات حقیقی ها در بورس و فرابورس

همانطور که پیش بینی می شد شاخص کل بورس دوباره درجا زد و تغییری در بازار سهام شکل نگرفت. شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاهد بیشترین تاثیر روی کاهش شاخص کل بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم با افت ۱.۰۹ واحدی در نقطه ۱۷.۵ هزار واحد ایستاد. شرانل، فرابورس و توسن جزو سه نمادی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاخص کل فرابورس را قرمزرنگ کردند.

ارزش کل معاملات بازار سهام در روز پایانی ۴.۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم ارزش معاملات خُرد سهام ۲.۵۶ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بورس و فرابورس هم فروشنده بودند و هم خریدار

تراز پول حقیقی ها هم امروز نیز متفاوت بود؛ حقیقی ها ۳۴۶.۵ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و ۳۴.۶ میلیارد تومان هم وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند. سرانه معامله حقیقی ها هم در شرایط برابری دنبال شد. به نوعی امروز بازار هم فروشنده بود و هم خریدار. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها ۱۲.۱ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها ۱۲ میلیون تومان بود.

حقیقی ها در نمادهای فملی با ۳۶.۸ میلیارد تومان، اتکای با ۲۴.۶ میلیارد تومان، فزر با ۲۴.۶ میلیارد تومان، شتران با ۱۵.۵ میلیارد تومان و شبندر با ۱۵ میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول بودند. حقیقی ها همچنین در نمادهای تجلی با ۱۰.۵ میلیارد تومان و سپید با ۷.۴ میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول داشتند.

حقوقی ها همچنین در نمادهای فملی، ملت، شتران، وتجارت و وبملت با بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای کمند و فولاد با بیشترین موقعیت فروش روبه رو شدند.

ارزش صف های خرید حقیقی ها نیز از ۵۴۴.۶ میلیارد تومان به ۱۹۹.۶ میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از ۱۷۷.۶ میلیارد تومان به ۲۴۵ میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (۹۲ نماد) نیز تقریبا در شرایط برابری نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (۸۵ نماد) دنبال شد.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بیشترین سود داشتند

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد فزر با ۵۱.۸ درصد بود. پویا زرکان آق دره در شرایط متعادلی به سر برد و معاملات این سهم با افزایش ۲.۲ درصدی روبه رو شد.

در بورس، بیشترین افزایش قیمت برای نماد سیمرغ با ۴.۹۹ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد کمنگنز با ۴.۸۸ درصد بود. البته بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای خودرو، خساپا و خپارس بود. برترین گروه های صنعت هم برای گروه های فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی، فرآورده نفتی و کانه فلزی است.

در فرابورس، بیشترین افزایش قیمت هم برای نماد وآوا با ۴.۹۶ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد زقیام با ۴.۸۶ درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای تجلی، کرمان و فزر بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها