|
کدخبر: 237766

پیش بینی مهم از بورس فردا / شاخص صعودی است؟

طبق تحلیل کارشناسان، شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده اما آیا از این مقاومت گذر خواهد کرد؟

براساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار از محدوده مقاومتی کنونی خود عبور کند اما مهمترین مقاومت شاخص کل و شاخص هم وزن به ترتیب محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد و حدوده ۳۶۴هزار تا ۳۶۹هزار واحد است که روند کلی بازار را مشخص خواهند کرد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را بررسی کرد و گفت: با توجه به تصویر پایین که روند شاخص کل را نشان میدهد شاخص کل، محدوده حمایتی خود را پس گرفته و با توجه به اینکه در هفته گذشته کانال نزولی خود را از دست داده بود و در حال حاضر مجددا در داخل کانال قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این نقطه می‌تواند محدوده خوبی برای شاخص کل باشد. اما اگر بخواهیم اندیکاتور ایچیکومو را در نظر بگیریم، شاخص کل در معاملات فردا به مقاومت محدوده یک میلیون و ۲۶۱هزار واحد که محدوده تنکنسن است، خواهد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مفروضاتی که در معاملات امروز هم مشخص شد، شاخص کل از این محدوده مقاومتی گذر کند. اما مهمترین مقاومت پیش‌روی شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد است که علاوه بر اینکه میدلاین کانال نزولی شاخص کل بوده، کیجونسن اندیکاتور ایچیکومو نیز است.

پورکار روند شاخص هم وزن را نیز بررسی کرد و گفت: بر اساس تصویر مشاهده می‌شود که شاخص هم وزن از محدوده حمایتی مشخص شده خود برگشته و با مقاومت محدوده ۳۳۲هزار و ۲۸۲واحد تا ۳۴۳هزار و ۳۲واحد روبه رو است که این ارقام، اعداد تنکنسن و کیجونسن اندیکاتور ایچیکومو هستند.

اما مقاومت مهم شاخص هم وزن محدوده ۳۶۴هزار تا ۳۶۹هزار واحد است که وضعیت کلی بازار را مشخص خواهد کرد.

وی در انتها گفت: به نظر می‌رسد در معاملات فردا با توجه به اینکه بازار به محدوده مقاومتی می‌رسد، مقداری عرضه در معاملات داشته باشیم. اما انتظار می‌رود روند کلی بازار مثبت باشد و در این میان صنایع پالایشی و فلزات اساسی در سودآوری پیشرو باشند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها