|
کدخبر: 237842

روند صعودی شاخص بورس ادامه دارد؟

نخستین روز هفته شاخص کل بورس رشد خوبی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسیده و با توجه به این برگشت می توان گفت تا حدود یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد مسیر همواری برای رشد دارد.

بازار سرمایه بعد از یک اصلاح سنگین در دو روز معاملاتی نوسانات رو به بالایی داشته است که در روز شنبه با توجه به اینکه بیشتر نمادها به صف خرید رسیدند به نظر می رسد این حرکت رو به جلو چند روزی ادامه خواهد داشت، هرچند قرار نیست که همه گروه ها یا نمادها در طول هفته به طور کامل سبز پوش باشند، اما حداقل تا مقاومت اول خود پیش می روند.

نخستین روز هفته شاخص کل بورس رشد خوبی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسیده است و با توجه به این برگشت می توان گفت تا حدود یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد که در چارت نشان داده شده مسیر همواری برای رشد بازار وجود دارد و این نوسان ارتباطی با مصوبات دولت و برجام ندارد اگر شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد حجم معاملات به یکباره زیاد شد و نوسانات با افزایش قدرت فروش همراه شد به طور قطع مقاومت جدی خواهد بود و احتمالا بازار تا کف جدید ریزش خواهد کرد در غیر اینصورت می تواند از این مقاومت عبور کند و خود را به مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برساند.

در شرایط کنونی شاخص هم وزن شرایط خوبی ندارد و همواره در برخورد با خط روند نزولی کف های جدیدی ایجاد کرده و در موقعیت کنونی دو حالت می تواند برای شاخص رخ دهد نخست اینکه این بازگشت در برخورد با خط روند نزولی آخرین کندل نزولی شاخص باشد و روند صعودی آن آغاز شود و در نهایت اصلاح هم منجر شود کف سازی در همین محدوده کنونی آن اتفاق بیفتد و به عبارت دیگر از همینجا یک سر و شونه کف بسازد و نقطه فعلی نقطه کف شود که در این صورت مسیر برای ایجاد قرینه حالت فعلی خواهد بود.

در حال حاضر روند کوتاه بازار سرمایه هدف یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد را نشان می دهد که در بین این محدوده یک نوسانی ۱۵ تا ۲۰ درصدی می تواند برای نمادهای شاخص ساز ایجاد کند، از این رو شاهد ورود نقدینگی به سهم های بزرگ هستیم. حالا باید دید در هفته جاری آیا ثبات در عوامل بیرونی می تواند راه صعود بورس را هموار کند یا خیر؟

 

منبع: بازار

ارسال نظر