|
کدخبر: 222631

خوش به حال این سهامداران شد

امروز شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰، تمام نمادهای بانکی ریزش قیمت داشتند و اغلب سهم‌های پالایشی سبزپوش شدند.

در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پایتخت برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. شاخص کل نسبت به روز کاری قبل ۵ هزار و ۳۳۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۴ هزار و ۶۵۲ واحدی در سطح ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد قرار گرفت.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در روز شنبه تمام نمادهای بانکی قرمزپوش شدند و نمادهای «وبملت»، «وتجارت» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در سوی دیگر بازار اغلب نمادهای پالایشی سبزپوش شدند و دو نماد «شبندر»، «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «فرابورس» و «ذوب» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «توسن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۷.۵ درصدی به رقم ۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۰۲ میلیارد تومان بود که ۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۴.۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید که ۶۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها