|
کدخبر: 221606

تاثیر شیوع نوع جهش یافته کرونا بر بورس های جهانی

پس از سقوط شدید بازارهای جهانی در روز جمعه و در پی انتشار خبر شیوع نوع جهش یافته کرونا، بازار دوشنبه ۸ آذر روندی متعادل داشت و امروز بازارهای سهام جهانی سبز بودند.

به نظر می‌رسد بازارها سهام جهانی از شوک اولیه ناشی از شیوع سویه جدید کرونا درآمده‌اند. با این حال سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند تا چند هفته‌ای را صبر کنند. و ببیند که آیا نوع جدید کرونا واقعا روند بهبود اقتصادی و برنامه‌های فشرده سازی بانک‌های مرکزی را از مسیر خود منحرف می‌کند یا خیر.

در حالی که ویروس اومیکرون از بسیاری از کشورهای جهان بسیار دور بوده است، یک پزشک افریقایی که با چند مورد ابتلا سر و کار داشته گفت که علائم این ویروس شدید نیستند. البته این مساله که هم اکنون افراد بسیار بیشتری نسبت به زمان انتشار ویروس دلتا واکسینه شده‌اند نیز بی تاثیر نیست.

به گزارش CNN، در معاملات امروز بازارهای جهانی، شاخص اس‌اندپی بیش از یک درصد رشد کرد و  رشد نزدک هم حدود دو درصد بود. این دو شاخص شدیدترین سقوط خود را در روز جمعه پس از ماه‌ها تجربه کرده بودند.

شاخص EUROSTOXX 50 هم ۱/۶ درصد و FTSE 1/3 درصد رشد داشت. شاخص Nikkei ژاپن اما به دلیل اعمال ممنوعیت ورود اتباع خارجی برای پیشگیری از ورود ویروس اومیکرون ۱٫۶ درصد کاهش داشت. اوراق خزانه دو ساله ۰/۵۶ درصد افزایش داشت در حالی که روز جمعه ۱۴ واحد کاهش یافته بود و بزرگترین سقوط خود را از ماه مارس داشت. این تغییر در انتظارات به ضرر دلار آمریکا و به نفع ین چین و فرانک سوئیس بود.

پس از اینکه قیمت نفت روز دوشنبه برای جبران کاهش قیمت فاجعه بار روز جمعه، سه دلار آمریکا به ازای هر بشکه افزایش یافت. امروز مجددا بازار شاهد کاهش قیمت طلای سیاه بود. بشکه نفت برنت به ۷۰/۸ دلار و هر بشکه نفت کرود آمریکا به ۶۷/۶۱ دلار رسید. قیمت طلا اما با رشدی اندک به ۱۷۹۶ دلار آمریکا به ازای هر اونس رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها