|
کدخبر: 222587

برندگان امروز بورس (۱۳ آذر)

بازار سهام امروز در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما سرانجام شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار وارد در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار شد.

امروز بازار سهام در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما در ادامه با افت به کار خود ادامه داد و سرانجام نیز شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل امروز با افت ۰٫۴درصدی مواجه بود و شاخص هم‌وزن اما بیش از این‌ها افت داشت و ۱٫۲۷ درصد ریخت. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان بود.

بازار سهام در ابتدا به کمک رشد شستا و فولادی‌ها مثبت آغاز به کار کرد. اما در ادامه با افت قابل توجه بانکی‌ها قرمز شد. وبملت، وتجارت، اخابر و وبصادر بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند. شستا، فسبزوار و پترول نیز امروز از سایر نمادها پرتراکنش‌تر بودند.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز برای پالایش، کمند و کیان ثبت شد. خبهمن، پترول و خگستر نیز بیشترین حجم معاملات را در بازار امروز داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۰ واحد ریخت و شاخص کل وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد شد. زاگرس بیشترین اثر مثبت و فرابورس و فجهان بیشترین تاثیر منفی در بازار فرابورس امروز را داشتند.

پذیره‌نویسی اتکا بازار امروز را منفی کرد

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۳۰: ۹باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

وی ادامه داد: من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر