|
کدخبر: 222591

این نمادها بیشترین افزایش سهام را داشتند (۱۳ آذر)

افراد حقیقی امروز ۳۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام بیمه پاسارگاد بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۶۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «شستا» و «فسبزوار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شفا»، «توسن» و «شفن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۳۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری شفا دارو با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۷۰میلیارد تومان بود.

حقیقی+حقوقی+00.09.13

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر