|
کدخبر: 217309

پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و دلار

در معاملات بازارهای مالی امروز دوشنبه قیمت دلار روند نزولی دیروز عصر را ادامه داد و به کانال ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. کاهش قیمت دلار از دیروز عصر شروع شد و تا معاملات امروز هم ادامه پیدا کرد موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

بورس در روز قرمز خود شاهد بیش از ۲۶ هزار واحد ریزش در شاخص کل بود. شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفت و مانند شاخص هم‌وزن ۱٫۸ درصد افت را ثبت کرد.

بازار رمرارزها در ۲۴ ساعت گذشته بر خلاف روز گذشته روند صعودی داشتند و بیت‌کوین و اتریوم دو تا از بزرگترین ارزهای کوین مارکت کپ حدود دو درصد افزایش داشتند.

بورس زیر فشار دولت است

نیما آزادی، کارشناس بازار سهام گفت: بورس به دلیل سیاست‌های کنترل قیمتی دولت زیر فشار است. از طرفی میانگین نرخ YTM اسناد خزانه اسلامی به ۲۴ درصد رسیده است و این موضوع خود احتیاط در فعالان بازار را زیاد کرده است.

وی ادامه داد: تا نقدینگی جدیدی وارد بازار نشود و تحولی اتفاق نیفتد، روند بازار بر همین منوال خواهد بود. با توجه به قیمت و ارزندگی سهم‌ها بازار پتانسیل رشد تا ۲۵ درصد را دارد. اگر دولت با مدیریت دستوری اعتماد را از فعالان سلب نکند و بازار را به حال خود بگذارد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

در بازار امروز اونس جهانی طلا روند نوسانی داشت و در پایین‌ترین نرخ به ۱۸۵۶ دلار رسید. کاهش نسبی اونس جهانی در بازار در کنار کاهش نرخ ارز امروز دوشنبه موجبکاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید. در بالاترین نرخ یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران کانال ۱۲ میلیون تومان را حفظ کرد و به ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه در بازار آزاد ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قیمت خورد.

بازار رمزارزها در تعادل

اگرچه بیت‌کوین بعد از خبر مجوز ندادن سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا به صندوق‌ مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم تا محدوده ۶۲ هزار دلار ریزش کرد اما حالا در محدوده ۶۵ هزار دلار تثبیت شده و کارشناسان عقیده دارند مدتی در این محدوده رنج می‌زند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با روند بازار گفت: من فکر می‌کنم بیت‌کوین یه مدت در محدوده ۶۱ تا ۷۰ هزار دلار روندی رنج داشته باشد. محدوده ۷۳ هزار دلار ناحیه ۱/۶۱۸ فیبوناجی است و اگر این محدوده شکسته شود بیت‌کوین می‌تواند اعداد بالاتری به خود ببیند.

محبی عقیده دارد بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ پتانسیل رشد تا محدوده ۸۵ تا ۹۰ هزار دلار را دارد.

این روزها دو صرافی بزرگ دنیا از لیست شدن ارز دیجیتال شیبا اینو خبر دادند و این می‌تواند سیگنال مثبتی برای این ارز باشد.

همچنین میم‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با فناوری متاورس از فرصت استفاده کردند و روند خوبی دارند.

بیت‌کوین یک بروزرسانی دیگر در پیش دارد که این موضوع امنیت این ارز را افزایش می‌دهد و می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها