|
کدخبر: 198974

بورس تهران هفته را چگونه به پایان رساند؟

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۹۴۸ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران، امروز هفدهم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۹۴۱ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۹۴۸ واحد روی پله یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «کچاد» و «نوری» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سپید»، «شستا» و «ولکار» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۴۷ واحد، روی پله ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسید.

رشد ۱۰۲ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۰۲ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون سهم به ارزش هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، کچاد و نوری به ترتیب با ۱۸۰۶.۴۶، ۴۰۱.۴۸، ۳۳۰.۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد برکت، اپال و همراه با ۲۸۳.۵۷، ۲۷۹.۳۷ و ۲۷۰.۷۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، فرابورس و شگویا به ترتیب با ۱۲۵.۴۷، ۱۶.۴۶ و ۱۴.۵۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. مارون، وسپهر و دماوند، با ۲۳.۰۸، ۱۰.۸۸ و ۶.۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان به خود اختصاص داد. فلزات اساسی، فرآورده نفتی و مواد دارویی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بکاب، کنور و فمراد بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کدما، غشان و دامین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های مدیریت، وسبحان و زماهان بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های سپیدار، اعتلا و زکشت بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پارند، کمند و فمراد و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، وسخراج و کارین در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های مدیریت ،اراد۹۰ و سپیدار و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اعتماد واعتماد در فرابورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های پارند ۲، کمند ۲ و خساپا بیشترین حجم معامله و نماد‌های کمند، شستا و پالایش بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص هفته کاری خود را با با رشد به پایان رساند

همچنین نماد‌های دی، وهامون و کرمان بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۵۴۴ و اراد ۴۹۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها