|
کدخبر: 197223

بورس هفته گذشته را چگونه گذراند؟

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد ۲۲ درصد افزایش یافت.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۴ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۲۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۰ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۴۸ میلیارد تومان بود.

پس از شبندر، کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۷۷ سهم در صدر قرار گرفته است. شبندر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. خپارس و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش ارزش میانگین هفتگی معاملات بورس

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۳۱ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۳ هزار و ۷۸ تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۹۱۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۸ درصدی داشته است.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۳ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۱ هزار و ۷۹ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۷ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و بیشترین رقم ارزش معاملات خرد در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد. پایین‌ترین رقم نیز به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۱۰ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها