|
کدخبر: 190955

پیش بینی خوشایند از وضعیت بورس در دولت رییسی

بورس در شرایطی در آستانه ثبت هشتمین هفته صعودی قرار گرفته که پس از انتخابات ریاست جمهوری در تمامی هفته‌ها بازدهی مثبت داشته است.

پس از انتقال رسمی قدرت و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری جدید، شاخص بورس در آستانه ثبت هشتمین هفته صعودی قرار دارد و در شرایطی به استقبال سومین هفته کاری مرداد ماه می‌رویم که در دومین هفته مرداد شاخص کل بورس تهران بیشترین بازدهی هفتگی سال جاری را ثبت کرد. بدین ترتیب در ۷ هفته اخیر روند بورس صعودی بوده است و شاخص کل توانست وارد کانال ۱.۴ میلیونی شود. در معاملات هفته گذشته روندهای درونی بازار علامت‌های مثبت و منفی متفاوتی داشت. در هفته اخیر شاخص‌های بازار صعود کردند اما در مجموع معاملات هفته ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود.

با این حال روندهای مثبت پررنگ‌تر بود. در این هفته نقدشوندگی بازار افزایش یافت و میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۱۹ درصدی به رقم ۶ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان رسید. علاوه بر آن میانگین روزانه ارزش صف‌های خرید پایانی بازار افزایش ۲۷ درصدی داشت و ۱۴۵ میلیارد تومان بیش از هفته پیشین بود. ارزش صف‌های فروش نیز افت ۷ درصدی داشت و ۳۹ میلیارد تومان کمتراز هفته قبل بود.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روند شاخص بورس صعودی بوده و در ۷ هفته کاری که از انتخابات می‌گذرد شاخص ۲۵۹ هزار واحد رشد کرده و از کانال ۱.۲ میلیونی به کانال ۱.۴ میلیونی صعود کرده است. بنابراین با توجه به تداوم این روند در هفته اخیر به نظر می‌رسد شاخص فعلا به صعود ادامه خواهد داد.

منبع: ایران جیب
  • ناشناس ارسالی در

    آخه وقتی شاخص برد بالا ولی یک ریال به صو رت دارایی من اضافه که نشد هیچ از دارایی کم بشد این چه سودی داردمن که مرداد پارس ال ۸۰ درصد زیان دادم .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها