|
کدخبر: 189116

رقیب جدی بورس وارد کارزار سرمایه گذاری شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود ریزش‌های چند ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال رقیب جدی بازار‌ بورس در تمام کشور‌ها است.

بورس رقیب جدی بورس وارد کارزار سرمایه گذاری شد

شایان رضاپور کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، آیا بازار رمز ارز‌ها در تمام کشور‌ها با بورس رقابت می‌کند؟، اظهار کرد: با توجه به بازدهی خوبی که بازار رمزارز‌ها طی سال‌های گذشته ایجاد کرده و اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کرده، این بازار توانسته سرمایه‌های بزرگی را در دنیا جذب کند.

او بیان کرد: اصول اولیه سرمایه گذاری، تنوع در سبد سرمایه گذاری با هدف کاهش ریسک است و اکثر افراد نیز بخشی از سرمایه خود را با توجه به میزان ریسک پذیریشان در بازار رمزارز‌ها سرمایه گذاری کرده اند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر با توجه به حجم خوب معاملات و عمق خوب بازار ارز‌های دیجیتال با وجود ریزش‌های چند ماه گذشته، بازار رمز ارز‌ها رقیب جدی بازار‌های بورس تمام کشورها، برای افراد ریسک پذیر است.

رضاپور در پاسخ به این پرسش که، آیا بازار رمز ارز‌ها سبب کاهش سرمایه گذاری در بازار مالی می‌شود؟، گفت: بازار رمز ارز به مرور زمان شکل گرفته و همچنین طی چند سال اخیر حجم و عمق خوبی پیدا کرده است.

او بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تحلیل داده ها، پدیده خروج سرمایه‌های بزرگ از بازار‌های بورس در دنیا مشاهده نشده، اما در بازار سرویه ایران با توجه به همزمانی ریزش بورس و اوج گیری رمزارز‌ها به نظر میرسد، خروج سرمایه طی یک سال گذشته در بورس اتفاق افتاده و بخشی از سرمایه‌ها نیز به سمت رمزارز‌ها رفته است.

او بیان کرد: البته باید این را در نظر داشته باشیم که، بسیاری از افراد به علت عدم آشنایی با این بازار و نوسانات زیاد آن طی چند هفته گذشته ضرر‌های زیادی را متحمل شده اند. در هر صورت، بازار رمزارز‌ها در کنار بازار‌های مالی دیگر به یک بلوغ اولیه رسیده و تقریباً توسط عموم مردم به رسمیت شناخته شده است.

او افزود: بازار‌های مالی موازی بازار رمز ارز سرمایه گذاران و جایگاه مخصوص خود را دارند و و در صورتی که بتوانند منافع سرمایه گذاران را تامین کنند، قطعا نرخ کاهشی در جذب سرمایه نخواهند داشت.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، در صورتی که مردم برای سرمایه گذاری به سوی بازار رمز ارز بروند، چه اتفاقی برای تولید کشور رخ می‌دهد؟، اظهار کرد: تولید کشور یک بحث کلان اقتصادی است و هر اقتصادی نیاز به صنایع مختلف دارد. صنعت استخراج رمز ارز‌ها عملاً به بخشی از اقتصاد در دنیا تبدیل شده که قابل چشم پوشی نیست.

او بیان کرد: در ایران نیز در صورت قانون‌مند سازی بازار رمز ارز‌ها در حوزه‌های مختلف، فرصت‌های بسیار زیادی ایجاد خواهد شد و از ظرفیت‌های بازار ارز‌های دیجیتال، میتوان برای ورود ارز به کشور استفاده کرد.

رضاپور در پایان تصریح کرد: از نظر من بازار رمز ارز و توسعه این بازار نه تنها لطمه‌ای به صنعت و تولیدات وارد نمیکند، بلکه به کمک توسعه تکنولوژی‌های بلاکچین در بازار ارز دیجیتال میتوان از آن بهره‌های فراوانی در حوزه‌های انرژی، گردشگری و سلامت برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    نه شرقی دی نه غربی دی جمهوری اسلامیدی

  • ناشناس ارسالی در

    خودش ارز بازه

  • ايراني ارسالی در

    وقتي ايران ونزوئلا شدن است بازار سرمايه به درد هيچي نمي خورد پس ........

ارسال نظر