|
کدخبر: 185354

معاملات مشکوک یک پتروشیمی در بورس

در روز رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی شاخص، پتروشیمی فرابورسی، چهار شرکت سیمانی، دو سهم زراعتی به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک یک پتروشیمی در بورس

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با روندی متعادل و گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۲۸۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۵.۳ و ۲۳.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد ۷۰۰، ۴۹۶، ۴۱۶، ۴۱۴ و ۳۰۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا هشت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سیمان فارس شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۹.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۴.۹ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های لیزینگ صنعت و معدن، سیمان آرتا اردبیل، فنرسازی زر (زیرمجموعه سایپا)، روان فن آور، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، سیمان هرمزگان، سرمایه گذاری مسکن پردیس، پتروشیمی جهرم، سیمان سفید نیریز، بسته بندی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران و پارس خزر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پتروشیمی جهرم، چهار شرکت سیمانی، دو سهم زراعتی به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها