|
کدخبر: 183775

پیش بینی مهم از بورس فردا

امروز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در حالی که در ابتدا با فشار فروش کار خود را آغاز کرد، اما رفته رفته خریداران بر فروشندگان پیروز شدند و اندکی از قرمزپوشی شاخص‌ها کاسته شد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

بورس پیش بینی مهم از بورس فردا

امروز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در حالی که در ابتدا با فشار فروش کار خود را آغاز کرد، اما رفته رفته خریداران بر فروشندگان پیروز شدند و اندکی از قرمزپوشی شاخص‌ها کاسته شد.

شاخص کل امروز در نهایت با ۲۳۱۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۱۹ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با کاهش ارتفاع ۵۹۷ واحدی خود را به ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ واحد رساند.

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در ۸۷۵ هزار و ۷۳۸ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

همچنین از ۶۲۷ نماد حاضر، ۶۹ نماد (۱۱ درصد) در صف خرید و ۱۳۰ نماد (۲۱ درصد) در صف فروش بودند.

به علاوه امروز هر چند شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودی، اما این رقم بسیار ناچیز و در حد ۱۴ میلیارد تومان بود.

الهه ظفری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اعتماد به بستر کلی بازار سرمایه هنوز به صورت کامل شکل نگرفته است و بنابراین بعد از چند روز متوالی روند مثبت بازار، شکل گیری جو منفی طبیعی است. بازار با توجه به وضعیت فعلی که در آن قرار گرفته است توقع اوج و صعود بسیار زیادی را از آن نباید داشت و مقایسه با دوران ارزندگی آن در سال گذشته کاری اشتباه است.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اظهار داشت: در بازار روند منفی جدیدی شکل نگرفته است و به نظر می رسد بورس دوباره به تحرکات صعودی خود برگردد و اگر به صورت میان مدت به بازار نگاه کنیم روند بازار قطعاً صعودی خواهد بود. در روزهای آینده گروه‌های فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها از وضعیت بهتری نسبت به دیگر نمادهای بازار سهام برخوردار خواهند بود و اگر به صورت میان مدت بخواهیم به بازار نگاه کنیم نمادهایی که به ارائه خدمات می‌پردازند می توانند از گروه های پیشرو باشند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر