|
کدخبر: 183752

بورس تنها نیم ساعت صعودی بود

شاخص کل در ۳۰ دقیقه ابتدایی نزول کرد و در ادامه معاملات روز یکشنبه روند صعودی داشت.

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی ۸ هزار واحد نزول کرد، در ادامه روند تغییرات شاخص کل صعودی شد اما نتوانست ریزش نیم ساعت ابتدایی را جبران کند. در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت ۲ هزار و ۳۱۹ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز روندی مشابه شاخص کل داشت و در نهایت با ریزش ۷۱۰ واحدی در سطح ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابوس نیز ۴ واحد رشد کرد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد قرار گرفت.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز نمادهای «شستا»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و سه نماد «پارسان»، «شبریز» و «پارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و ومدیر و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، لطیف و فگستر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۴۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه ۱۶ درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش معاملات خرد با افت ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه ۴۲ درصد افزایش یافت و در رقم ۳۰۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۳۵ درصد کاهش یافت و ۷۲۰ میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها