|
کدخبر: 183552

بورس فردا قرمزپوش است؟

سرانجام پس از چند روز سبزپوشی شاخص ها امروز رخت قرمز بر تن کردند و کاهش ارتفاع دادند. بورس فردا با خروچ پول حقیقی که اتفاق افتاد چه می شود؟

امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ سرانجام پس از چند روز روند صعودی ملایم بورس، شاخص‌ها قرمز پوشیدند و کاهش ارتفاع دادند تا شاهد یک اصلاح در بازار سرمایه باشیم.

شاخص کل امروز با ۱۰۹۲۳ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۵ درصد به یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۳۳۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۳۵ درصد به سطح ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ واحدی سقوط کرد.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۹۵۶ هزار و ۷۵۸ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

امروز همچنین بعد از چند روز ورود پول حقیقی شاهد خروج نسبتا سنگین پول حقیقی بودیم و این خروج ۳۴۸.۵ میلیارد تومان به ثبت رسید.

سعید خانی نژاد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا گفت: در بازار امروز با عرضه شدید در گروه خودرویی و بانکی، عرضه‌ها به سایر گروه‌ها نیز کشیده شد.

وی افزود: به نظر میرسد با توجه به رشد بازار طی دو هفته قبل این عرضه و شناسایی سود در کوتاه مدتی‌ها افزایش فشار فروش طبیعی باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به قدرت خریداران در قیمت‌های منفی بازار امروز به نظر میرسد بازار فردا با شدت عرضه شروع کند و به تدریج فروشندگان عقب نشینی نمایند. از طرفی همچنان گروهی از سهم‌های کوچک که ارزندگی بالایی دارند مانند گروه لاستیک و کانی‌ها به رشد خود ادامه خواهند داد.

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی خیلی عذر میخوام. تا یه سری احمق و خر تو بورس باشه ، وضعیت بورس همین خواهد بود. اکنون که دیگه قیمت ها به کف رسیده و باید علاوه بر اینکه نفروشند ، بلکه باید تا می توانند بخرن. تو این موقعیت مناسب خرید، بازم بعد از حدود ۱۰ ماه هنوز تو صف فروش ایستادند. احمق، نادان، اگه بفروشی کجا میخوای بری سرمایه گذاری کنی؟ ارز، سکه ،طلا و ...که بدتر از بورس هستند. البته ناگفته نماند که حقوقی ها هم به اسم حقیقی ها دارن میفروشند و این از فیوضات دولت روحانی ، این روباه مکار ریش رنگی خاکستری هست که انشاءالله در دادگاه عدالت به پای میز محاکمه کشیده خواهد شد. جنایتی که این روباه در حق مردم ایران بخصوص ۶۰ میلیون نفر سهامدار بورسی کرد، معاویه در حق اسلام نکرد.

  • ناشناس ارسالی در

    اوایل سال ۹۹ که دلار حدود ۳۰ هزار تومان بود، شاخص کل به ۲ میلیون و۳۰۰ هزار واحد رسیده بود. امروز که دلار از ۲۵ هزار تومان عبور کرده ، شاخص کل بورس باید حداقل یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد باشه ، نه یک میلیون ۲۵۰ هزار. اگه رشد بورس به دلار بستگی داشته باشه باید با توجه به نرخ دلار ۲۵ هزار تومانی ، شاخص کل بورس باید نزدیک ۲ میلیون واحد باشه.

  • ناشناس ارسالی در

    بازی دلالان

ارسال نظر