|
کدخبر: 183750

معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در روز افت ۲۳۱۹ واحدی شاخص ، زیرمجموعه سایپا، دو شرکت از گروه املاک به همراه ۱۲ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گزایش منفی آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۳۱۹ هزار واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۲۴۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۵ و ۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد ۷۱۰، ۶۰۳، ۴۹۹، ۳۴۳ و ۲۹۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا هشت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری توسعه و عمران زاگرس شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۴.۷ درصدی قیمت سهام و صف فروش ، شاهد داد و ستد ۲.۳ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های مبین وان کیش، قند نیشابور، صنایع تجهیزات نفت ، کابل سازی ایران ، چین چین ، آسیا سیر ارس، کشت و دام قیام اصفهان، کیسون، بیمه تعاون، بوتان، لعابیران، داروسازی سبحان انکولوژی، کاشی تکسرام و سایپا شیشه مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور زیرمجموعه سایپا، دو شرکت حاضر در گروه انبوه سازی و املاک به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر