|
کدخبر: 182025

تاثیر اعتصابات کارگران بر بورس

چند روزی است که کارگران بخش پتروشیمی به دلیل پرداخت نشدن حقوق، دست به اعتصابات سراسری زده‌اند.

بورس تاثیر اعتصابات کارگران بر بورس

حالا گمانه‌هایی وجود دارد که با وجود سودآوری خوب شرکت‌های پالایشی و درآمد حاصل از تورمی که در سال گذشته به دست آورده‌اند آیا این اعتصابات می‌تواند روند این نمادها را در بازار سرمایه تغییر دهند؟

چند روزی است که کارگران بخش پتروشیمی به دلیل پرداخت نشدن حقوق، دست به اعتصابات سراسری زده‌اند. حالا گمانه‌هایی وجود دارد که با وجود سودآوری خوب شرکت‌های پالایشی و درآمد حاصل از تورمی که در سال گذشته به دست آورده‌اند آیا این اعتصابات می‌تواند روند این نمادها را در بازار سرمایه تغییر دهند.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره همین موضوع پاسخ داد: این اعتصاب‌ها در ظاهر فکر همگان را به این سمت می‌برد که باید ارزش معاملات و سهام این شرکت‌ها افت زیادی را داشته باشد اما چیزی که بر روی تابلو معاملات نشان می‌دهد این است که پتروشیمی‌ها بیشترین حجم معاملات را همچنان در بین گروه‌های معاملاتی دارند.

این کارشناس بازار گفت: زمانی که نفت حدود ۳۰ دلار و در کم‌ترین حد خود در بازارهای جهانی معامله می‌شد پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات و بالاترین قیمت در سقف را داشتند و این اتفاق در سهام خودرویی‌ها افتاد و این گروه با وجود زیان انباشته‌ای که داشتند در قیمت‌های بالایی معامله می‌شدند.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی به واسطه اصلاحات زیادی که داشتند حاشیه سود نسبتا خوبی را کسب کرده‌اند و سود انباشته زیادی را داشتند و در مجامع DPS تقسیمی این شرکت‌ها به سهامداران عدد معقولی بوده است و باعث شده است این گروه بهترین گروه در بازار در چند ماه گذشته باشند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: اعتصابات کارگران بر سهام شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی هیچ تاثیر مستقیم یا معکوسی ندارد.

عصاری در پایان تاکید کرد: یا توجه به این مساله فصل مجامع در پیش‌رو است این شرکت‌ها با توجه به سودآوری سال گذشته خود می‌توانند سود‌های تقسیمی خوبی را به سهامداران خود بدهند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها