|
کدخبر: 178756

بورس حداقل ۳۰ درصد رشد خواهد کرد

یک تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه میل به خرید سهام بنیادین در صندوق‌های فعال در حوزه سهام افزایش یافته است، گفت: امسال شاخص کل بورس دست کم ۳۰ درصد رشد خواهد کرد.

مجید عبدالحمیدی با بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه نسبت به ماههای گذشته اندکی رو به بهبود گذاشته است، گفت: بررسی نمادها در بازار سرمایه حکایت از آن دارد که بعضی نمادها سبز شده و نسبت به قبل، روند متفاوتی را در پیش گرفته‌اند؛ ارزش معاملات هم بالاتر رفته است.

تحلیلگر بازار سرمایه افزود: اگرچه روند رو به رشد در بازار آغاز شده اما همچنان تعداد سهم‌های قفل شده در صف فروش بسیار زیاد هستند؛ بنابراین علاوه بر اینکه باید گفت که چشم‌انداز بازار سرمایه در بلندمدت همیشه مثبت بوده؛ اما باز هم آمار جدید نشانگر آن است میل به خرید سهام بنیادین در صندوق‌های فعال در حوزه سهام، بعد از مدتها زیادتر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که امسال انتظار تورم ۳۰-۲۵ درصدی در کشور وجود دارد، این تورم، ارزش اسمی شرکت‌ها را بالا می‌برد، بنابراین این نوید را می‌توان داد که شاخص کل بورس دست کم ۳۰ درصد رشد خواهد کرد و به طور کلی سال ۱۴۰۰ فضای معاملات و بازار برای حرفه‌ای های بازار بسیار جذاب خواهد بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به اینکه آیا پیش از انتخابات رشد دیگری در بورس را شاهد خواهیم بود یا نه، گفت: به نظر می‌رسد تا پیش از انتخابات شاهد رشدهای دیگری خواهیم بود، اما نه به شکل شارپی؛ بلکه فقط با موج‌های کمتری که نشانه‌هایی از ورودهای پول جدید به بازار هستند؛ و این فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در میان‌مدت است.

وی در ادامه افزود: به طور کل انتخابات هیجان موقتی در بازار سرمایه ایجاد می‌کند و بعد از آن بازار خود را با تورم و تنش‌های سیاسی موجود وفق می‌دهد.

عبدالحمیدی تاکید کرد: سود عملیاتی شرکت‌ها مهمترین نکته برای تحلیل شرکتها در سال ۱۴۰۰ است و باید توجه کرد که کدام یک از شرکت‌ها می‌توانند تولید بیشتری داشته باشند و بدلیل سودآوری برای فعالان بازار جذاب‌تر باشند.

منبع: مهر

ارسال نظر