|
کدخبر: 172269

چهارشنبه ها چه اتفاقی برای بورس می افتد؟ + نمودار

امروز ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس به روند صعودی دو روز اخیر ادامه داد.

 در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۴ هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید.  

بورس

سومین روز صعودی

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۱۰ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه ۴ هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

بورس

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و ۳۸۸ واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم ۴۱۷ هزار و ۸۶۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۷۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۰ نماد بورسی و ۱۴ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۴۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۰ نماد بورسی و ۸۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

پس از یک وقفه یک روزه، در روز ‌چهارشنبه باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۴۷ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۳۲ میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «شبندر» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و شپنا و فملیدر رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، ذوب و بپیوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۶۷ درصد کاهش یافت و در رقم ۷۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۵ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان شد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (با نماد معاملاتی فجر) با صف‌ خرید ۴۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فجر، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و کلوند (کاشی الوند) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۳۷ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۴۳ درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به معاملات اوراق مشارکت اختصاص داشته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۳ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان رسید.

شپنا و خودرو در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۳۰ میلیارد تومان بود.  

پس از شپنا، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد ۶۰۱ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۸۰۶ سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خبهمن تعلق داشت. نمادهای وبصادر و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس-روند-صعودی

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر