|
کدخبر: 171660

معامله مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در روز رشد ۵۷۴۵ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت دارویی، پلی اکریل به همراه ۱۱ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معامله مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام به رغم ادامه رشد قیمت های جهانی ها با افت قیمت ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۵۷۴۵ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۵۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۴ و ۱۲.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به اوراق حق تقدم بانک کارآفرین با داد و ستد ۲.۸ میلیارد سهم و ایران خودرو،سایپا، گروه بهمن به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۷۸۴، ۷۷۲، ۳۸۹ و ۲۹۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت دارویی ره آورد تامین حاضر در بازار اول فرابورس با افت ۳۷.۴ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳.۶ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های کاشی الوند، اشتاد ایران، سرمایه گذاری بوعلی، قند تربت جام، ایران تراسفو، پلی اکریل، آسیا سیر ارس، پتروشیمی فارابی، سرمایه گذاری توکا فولاد، ایران دارو، سیمان خاش ،تامین سرمایه لوتوس پارسیان، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری ایران خودرو مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت دارویی، پلی اکریل به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر