|
کدخبر: 168425

اتفاق مثبت برای نماد مس در بورس

شاخص کل امروز هم با روندی نزولی آغاز به کار کرد، «فملی» که در روزهای گذشته روندی منفی را طی کرده بود اما در واکنش به افزایش قیمت مس مثبت شد و در دقایق ابتدایی در صدر تاثیرگذارترین نماد مثبت قرار گرفت.

بورس اتفاق مثبت برای نماد مس در بورس

شاخص کل امروز هم با روندی نزولی آغاز به کار کرد و در مدار یک میلیون و ۱۸۴ هزار واحد قرار گرفت. در آغاز «فملی» که در روزهای گذشته روندی منفی را طی کرده بود امروز در واکنش به افزایش قیمت مس مثبت شد و در دقایق ابتدایی بازار در صدر تاثیرگذارترین نماد مثبت قرار گرفت.

علی-اسلامی-بیدگلی

علی اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت مس از ۹ هزار و ۶۰۰ دلار فراتر رفت و این قیمت بالاترین نرخ در ۹ سال گذشته است. افزایش قیمت مس این نوید را می‌دهد که درآمدهای شرکت ملی مس افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه بودجه این شرکت به ازای هر تن مس با دلار ۲۲ هزار تومان را در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی کرده بود به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۰ با توجه به قیمت‌های موجود بیش از ۴۰ درصد از میانگین بودجه افزایش سود داشته باشد.

وی ادامه داد :در قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، روند قیمتی مس صعودی است و در بازارهای جهانی به دلیل میل به تولید ‌خودروهای هیبریدی و افزایش تولید رمزارزها تقاضا در مس روندی صعودی پیدا می‌کند.این کارشناس بازار همچنین در این باره افزود: احتمال می‌رود قیمت مس در بازارهای جهانی روند با ثباتی را طی کند و روندی صعودی را  داشته باشد پس بنابراین نماد فملی نیز کم ریسک و جذاب برای سرمایه‌گذاری است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها