|
کدخبر: 166952

اوضاع بورس فردا بهتر می‌شود

بازار سرمایه در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با برخی تحرکات مثبتی همراه بود و از فشار صف‌های فروش کم شد. بنابراین انتظار می‌رود روند بازار فردا کمی بهبود پیدا کند.

بورس اوضاع بورس فردا بهتر می‌شود

بازار سهام در پایان معاملات امروز با وجود نزول هشت هزار واحدی شاخص، با برخی تحرکات مثبت همراه بود. صف‌های فروش بعضی از نمادهای بزرگ کاهش پیدا کرد. بعضی از نمادهای شاخص‌ساز در پایان معاملات با کاهش حجم عرضه همراه بود.

کارشناسان بازار سرمایه در چند روز گذشته به تصمیمات و قوانینی که از سوی سازمان بورس گرفته می‌شود، نقدهای زیادی کردند. برخی از کارشناسان تصمیمات را غیرکارشناسی می‌دانند و معتقدند این نوع فعالیت‌ها از سوی سازمان بورس تاثیر مثبتی در حرکت بازار ندارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره تصمیم‌هایی که در چند روز گذشته برای شرایط بورس گرفته شده است اظهار کرد: تصمیمات زیادی درباره بورس گرفته شده است اما بیشتر آنها بدون فکر بودند و تاثیری در بازار ندارد.

رئیسی درباره دامنه نوسان اینگونه توضیح می‌دهد که در از زمانی که دامنه نوسان نامتقارن اجرایی شده است تاثیرات خوبی در بازار نداشته و روند فرسایشی را افزایش داده است و تنها نکته مثبت آن کنترل شاخص است. شاید مسئولان سازمان بورس تنها هدف مهمی که درحال‌حاضر دارند کنترل شاخص است و به همین دلیل به دنبال ادامه‌دار بودن روند دامنه نوسان نامتفارن هستند.

این کارشناس بازار سرمایه به قفل بودن سرمایه سهامداران در تعداد زیادی از نمادها اشاره دارد و معتقد است از آن جایی که تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند، حرکتی در نقدینگیموجود در بازار وجود ندارد و همین روند موجب افزایش بی‌اعتمادی سهامدارن به بازار می‌شود.

رئیسی به افزایش تضمین حساب کارگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تصویب شده است کارگزاری‌ها اعتبارات بیش‌تری به سهامداران بدهند، این مسئله باعث می‌شود سهامدارن از طرفی زیان سهم‌ها را بپذیرند و از طرفی سود کارگزاری‌ها را دریافت کنند.

او درباره دامنه نوسان معتقد است تا زمانی که دامنه متقارن نشود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. تا زمانی که دامنه نامتقارن باشد، نقدشوندگی از سهم‌های بزرگ فاصله دارد و شرایط بازار در این حالت اصلا حالت مناسبی نیست. زمانی که سهم‌های بزرگ تحرک و نقدشوندگی نداشته باشد، روند شاخص تغییری نخواهد کرد.

با توجه به وجود حجم‌های بالایی از عرضه و صف‌های فروش در بازار ایمان رئیسی معتقد است این صف‌های فروش واقعی نیست و سه ماه است که تعداد بسیار زیادیاز نمادها در صف فروش قفل هستند و تقریبا نقدشوندگی آنها به صفر رسیده است.

رئیسی در پایان به برخی از تحرکات در پایان معاملات امروز (دوشنبه) اشاره کرد و احتمال داد با توجه به کاهش حجم عرضه در برخی از نمادهای بزرگ در ساعات پایانی معاملات، روند شاخص فردا کمی مثبت باشد اما همچنان تعداد زیادی از نمادها درگیر صف‌های فروش هستند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • یا علی ارسالی در

    این کارشناس بازار سرمایه اسم نداره ؟؟؟ از خدا نمی ترسید هر بار یه سری چرت و پرت به اسم " این کارشناس بازار سر مایه می گذارید ؟

    از خداوند متعال ذلت دنیوی و اخروی " این کارشن اس بازار سرمایه و آنکه خبرهای او را بخش می کند دارم
    امین

  • علی ارسالی در

    هر غلطی خواستین بکنید ما از شما پوست کلف ت تر هستیم.🤣🤣

ارسال نظر